9 postaustyyppiä, jotka tuovat eniten liikennettä

9 postaustyyppiä, jotka tuovat eniten liikennettä.  Kirjoitan tätä postausta pitkän taustatutkimuksen jälkeen, jonka olen tehnyt blogiini. Listasin tähän blogitekstiin kaikista parhaimmat postaustyypit, jotka ovat tuoneet eniten liikennettä sivustolleni.

Erilaiset postaustyypit eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä, ja jokainen on yhtä tärkeä. Suosittelen lämpimästi, että julkaiset vähintään yhden jokaista postaustyyppiä omassa blogissasi, jotta saat reippaasti uusia lukijoita, jotka myös jäävät pysyviksi lukijoiksi.

9 postaustyyppiä, jotka tuovat eniten liikennettä

1. TOP X -listat

Ei ole mikään salaisuus, että listaukset ja luettelot ohjaavat paljon liikennettä sivustollesi, etenkin jos ne perustuvat johonkin mielipiteeseen.  Osa ihmisistä pystyy samaistumaan ja olemaan kanssasi samaa mieltä, mutta osa ihmisistä on listojen kanssa täysin eri mieltä.

Listaukset ovat joka tapauksessa erittäin mielenkiintoisia. Pelkkien listojen lisäksi voit erotella niistä TOP X -tyyppisiä listoja, jotka ovat ”parhaista parhaimpia” – sinun mielestäsi.

TOP-listauksia voit tehdä paljon eri aihealueiden välille. Jos esimerkiksi toimit hyvinvointialalla, voit kirjoittaa TOP 10 ruokavaliota -postauksen. Tekstin sisällä linkität jokaisen ruokavalion kohdalle yhden sivuston, joka on todella korkealla Googlen hakutuloksissa. Tämä johtaa siihen, että myös sinun postauksesi nousee Googlen hakutuloksissa.

Muista myös kertoa näille muiden sivustojen ylläpitäjille tai postausten kirjoittajille, että linkitit heihin. On todella suuri todennäköisyys, että he jakavat postaustasi omissa somekanavissaan eteenpäin tuoden sinulle entistä enemmän lukijoita.

2. X askeleet [haluttuihin tuloksiin]

Jos esimerkiksi olet valokuvaaja ja haluat kirjoittaa valokuvaamiseen liittyvää sisältöä, voit kirjoittaa selkeän ja perusteellisen tekstin siitä, miten jokin asia tehdään.

”Kolme askelta täydellisen kuvan ottamiseen hämärässä” 

Tämä osoittaa lukijalle, että tieto, jota käsittelet postauksessa, selittää kaiken hyvin yksityiskohtaisesti ja askel askeleelta oikeassa järjestyksessä. Lukijan ei siis tarvitsisi kuin lukea postaus ja toimia askeleiden mukaisesti, jotta hän saa täydellisen kuvan iltahämyssä.

3. Case study -postaukset

Lukijat uskovat tarinoihin, joissa on totuusperä. Heillä on taipumuksena uskoa tarina ja ottaa vastaan tarinan tuomat vinkit ja neuvot.

Lisäksi case study -postaukset ovat mielenkiintoista luettavaa, koska ihmiset rakastavat tarinoiden lisäksi sitä, että joku ihminen on onnistunut ja kerrotaan, miten hän on tehnyt sen.  Case studyt lisäävät myös uskottavuuttasi, ja lukija saattaa olla ostohousut jalassa tämän tarinan jälkeen.

4. Trendaavat aihealueet

Vaikka suosittelenkin, että kirjoitat ajatonta eli ikivihreää sisältöä blogiisi, aina voi kirjoittaa myös siitä, mikä on erittäin suosittua sosiaalisessa mediassa. En tietenkään tarkoita, että sinun pitäisi kopioida jonkun toisen sisältöä, EI. Tarkastele sen sijaan asiaa eri näkökulmasta ja pyri luomaan lisäarvoa tuottavaa sisältöä.

Trendaavat sisällöt saavat nopeasti lukijoita, mutta varaudu myös siihen, että aihe haihtuu mielestä yhtä nopeasti. Jos haluat saada osan lukijoista jäämään lukijoiksi, linkitä trendaavasta sisällöstä yhteen tai kahteen ikivihreään sisältöön.

5. Miten-postaukset

Lukija ei vielä tiedä vastausta kysymykseen ja haluaa oppia ratkaisemaan ongelman, joten ensimmäinen paikka, mistä potentiaalinen lukija tietoansa hakee, on Google.

Kirjoita sellainen postaus, joka kertoo perusteellisesti, miten asiakas pääsee haluttuihin tuloksiin. Kirjoita siitä, miten lukija pääsee tuloksiin ja minkälaisia tuloksia hänen tulisi odottaa, kun hän tekee postauksen ohjeiden mukaan.

Miten-postaukset ovat haluttua tavaraa. Mistä tiedän tämän? Noh, jos menet Googleen ja aloitat kirjoittamaan ”miten…”, näet heti, että muutkin ovat etsineet eri asioita samalla sanalla.

6. Jaetut kokemukset

Jaa asiakkaan kokemuksia ja tuntemuksia palvelustasi. Ihmiset arvostavat sitä, että joku jakaa rehellistä, läpinäkyvää ja jopa yksityiskohtaista sisältöä siitä, minkälaisia tuloksia sai aikaan palvelusi avulla. Läpinäkyvyys auttaa sinua rakentamaan yleisön, joka luottaa sinuun ja arvostaa sinua.

Voit paljastaa myös henkilökohtaisia kokemuksia ja kertomuksiasi siitä, miten saavutit tietyn tavoitteen, jotta lukija näkee myös yrityksen inhimilliset kasvot. Ihminen seuraa ihmistä eikä kasvotonta yritystä.

Olen henkilökohtaisesti seurannut kaveria nimeltään Pat Flynn, jolla on tunnettu podcast: The Smart Passive Income. Hän kertoo podcastissa ja kirjoittamissaan postauksissa  henkilökohtaisia kokemuksia ja kertomuksia siitä, miten hän on saavuttanut tietyt tavoitteet. Tämä jos mikä on todella inspiroivaa!

Olen itsekin kirjoittanut viime vuoden tuloksista ja siitä, mitä viime vuoden aikana on tapahtunut.  Voit lukea niistä lisää täältä.

7.  Työkalut, kirjat, lukulistat, resurssit

Tämä on hiukan samanlainen kuin TOP X -listaukset, mutta kuitenkin eroaa niistä hiukan. Kirjoita luettelo tai listaus asioista, joita käyttämällä asiakas pääsee mahdollisimman helpolla haluamiinsa tuloksiin. Kirjoita ylös työkaluja, resursseja sekä erilaisia keinoja, jotka auttavat lukijaa matkalla.

Voit myös kirjoittaa sinua inspiroivien blogien lukulistan. Esimerkiksi minä olen koonnut Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ -valmennukseen osallistuneiden opiskelijoiden blogit tänne.

Aiheesta lisää:

8. Nicheltä nicheen

No mitähän tuo sanamörkö nyt tarkoittaa? Niche tarkoittaa aiherajausta tai kohderyhmää, jolle kirjoitat ja jonka mahdollisesti haluaisit saada tulevaisuudessa asiakkaaksesi. Nicheltä nicheen on veitsenterävä osa-alue, josta kirjoitat.

Esimerkiksi: 

Olet valokuvaaja ja haluat muokata Photoshopilla kuvia. Nichestä nicheen tarkoittaisi esimerkiksi erikoistekniikkaa tai ohjetta siihen, miten teet Photoshopilla erikoistehosteita.

Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että opetat jonkun todella spesifin ja tarkan tiedon, joka on kohderyhmällesi ”kiva” taito. Tätä voisi myös kuvailla sanalla ”hifistely”. Taito ei ole välttämätön vaan jotain ekstraa, jota muut eivät osaa.

9. Cornerstone-, pilari- ja evergreenpostaukset

Viimeisimpänä mutta ei missään nimessä vähäisimpänä nämä kolme postaustyyppiä tuovat pitkässä juoksussa eniten kävijöitä blogiisi.

Cornerstonepostaus tarkoittaa kulmakivipostausta, ja se on koko blogisi tärkeimmässä ja kantavimmassa roolissa.

Aiheesta lisää: Mikä tai mitä on cornerstone content?

Pilaripostaus rakennetaan cornerstonepostauksen päälle, ja ne ovat valtavia, koska niiden kirjoittamiseen on käytetty aikaa ja energiaa. Pilaripostauksilla on lihaksia, koska ne ovat erittäin hyödyllisiä, hyvin kirjoitettuja ja erittäin mukaansa tempaavia. Niitä suorastaan ahmitaan.

Pilaripostauksia höystetään kuvilla, kuvakaappauksilla, äänitiedostoilla tai videotiedostoilla, jotka tukevat pilaripostauksen sanomaa.

Aiheesta lisää:

Evergreenpostaus puolestaan tarkoittaa ikivihreää sisältöä, joka on hiukan samanlainen kuin aikaisemmatkin. Ikivihreän sisällön ajatuksena on kertoa ”vanhentumattomista aiheista”, jotka kestävät vuosia ja jopa vuosikymmeniä tuoreina.

Näitä ovat esimerkiksi:

  • Miten pudottaa painoa 5 kg?
  • Miten myydä, jos ei ole koskaan ennen myynyt?

Aiheesta lisää: Mitä on ”evergreen content”?

Nyt on sinun vuorosi! Tässä on sinulle 9 postaustyyppiä, jotka tuovat eniten liikennettä. Minkä sinä aiot seuraavaksi kirjoittaa?

Julkaistu kategoriassa:
tiialogolla

Hei, olen Tiia Konttinen ja olen Suomen tuloksellisin yritysblogivalmentaja. Autan kunnianhimoisia yrittäjiä ja verkkovalmentajia kasvattamaan liikevaihtoa automatisoimalla myyntiä yritysblogin ja markkinointiatomaatioiden avulla.

Olen valmentanut yli 3500 bloggaajaa ja yrittäjää vuodesta 2016 alkaen hyödyntämään blogia ja sisältömarkkinointia myynnin kasvattamiseksi.

Olen myös tehnyt 600 000 € myyntiä hyödyntämällä yritysblogia ja digitaalisia tuotteita.

Jos olet kunnianhimoinen, haluat kasvattaa omaa liiketoimintaa ja rakastat kirjoittamista, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Uusin videoni:

Tarvitsen apua

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 298 tilaajien joukkoon