ARKISTO

Posts

Näin palautteilla huijataan (kolme karua tarinaa)

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Näin palautteilla huijataan (kolme karua tarinaa). Kirjoitin viime viikolla postauksen, jossa kävin läpi erästä ulkomaalaista valmentajaa, joka oli ujuttanut omalle myyntisivulleen ikävän yllätyksen. Pääset lukemaan postauksen tästä. Tässä postauksessa paljastan, miten hän on saanut myyntisivulleen satoja viiden tähden palautteita ja arvioita. Palautteet ovat sekä kirjallisia että videomuotoisia. Kun itse maksoin kurssista ja pääsin sisään kurssialustalle,…

Miksi pitkät(kin) myyntitekstit pitää lukea? [ostajan turva]

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Saan tasaisin väliajoin kysymyksen, miksi digituotteille kirjoitetaan pitkiä myyntitekstejä (myyntisivuja)? ”Eihän niitä kukaan jaksa lukea…” Tässä postauksessa kerron, miksi ne nimenomaan kannattaa lukea, jos et halua joutua huijauksen uhriksi. Aivan samalla tavalla kuin blogitekstillä, myös myyntisivulla tai myyntitekstillä on tietty rakenne. Lukijaa tulee johdattaa tietyllä kaavalla kohti loppuhuipentumaa eli ostopäätöstä. Tätä on tehty aina markkinoinnissa,…

Miten luoda tehokas markkinointistrategia?

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Tehokas markkinointistrategia toimii yrityksen koko toiminnan pohjana ja selkärankana. Sen tarkoitus on määrittää tavoitteet ja keinot niihin pääsemiseksi. Ilman kunnollista markkinointistrategiaa yrityksen toiminta on hakuammuntaa. Tehokkaan markkinointistrategian avulla pyritään minimoimaan epäonnistumisen riskit. Tehokkaan markkinointistrategian luomisessa on tärkeätä huomioida tietyt asiat. Tämän postauksen lukemalla opit, miten luoda tehokas markkinointistrategia. 1. Kohderyhmä Mieti millaiset ihmiset ovat yrityksesi…

4 vinkkiä kannattavan yritystoiminnan perustamiseksi

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Mietitkö mitä sinun tulisi tehdä kannattavan yritystoiminnan perustamiseksi? Mietitkö miksi muut yrittäjät tavoittavat sinua enemmän asiakkaita, vaikka sinulla on edullisemmat hinnat kuin kilpailijoilla? Tai oletko miettinyt, miksi et sosiaalisessa mediassa saa seuraajia yrityksesi somekanaviin? Miksi yritysblogisi ei saa lukijoita eikä sähköpostilistallesi kerry uusia ihmisiä? Mitä asioita tulisi huomioida kannattavan yritystoiminnan perustamiseksi? Ota itsellesi talteen 4…

Rikkooko julkkis kuluttajansuojalakia mainostaessaan nettikasinoa?

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Rikkooko julkkis kuluttajansuojalakia mainostaessaan nettikasinoa? Törmäsin tässä jokin aika sitten Iltalehden juttuun, jossa tunnetut suomalaiset julkkikset ”hehkuttivat” nettikasinoa. Jutussa oli kerrottu, miten julkkikset kiertävät rahapelilakia mainostaessaan ulkomaisia nettikasinoja. Se, mitä jutussa ei kuitenkaan otettu huomioon, on kuluttajansuojalaki. Koska olen toiminut affiliatemarkkinoinnin parissa jo useamman vuoden, kuluttajansuojalakia on tullut luettua useampaan kertaan. Samoin luen erittäin innokkaasti…

Miten ajastat blogipostauksen etukäteen [Tutorial]

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Miten ajastat blogipostauksen etukäteen ja säästät hurjan paljon ylimääräistä aikaa? Tässä postauksessa näytän sinulle simppelit ohjeet, miten ajastat postauksia etukäteen WordPress.org-alustalla, olipa sinulla käytössä Classic editor tai Gutenberg editor. Tässä postauksessa en käy läpi näiden kahden eroja mutta mainitsen, että nykyään kaikki uudet WordPress.org-blogit sisältävät automaattisesti Gutenberg editorin. Koska itse en tykkää muutoksista, poistan tämän…

Miten nostat kävijämäärää sivustollesi (ilman markkinointibudjettia)?

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Miten nostat kävijämäärää sivustollesi? Haluatko kasvattaa sivustosi kävijämäärää ja ohjata kävijöitä verkkokauppaasi, sähköpostilistallesi tai yhteydenottolomakkeelle? Tässä postauksessa kerron sinulle, miten nostat sivustosi kävijämäärää ilman markkinointibudjettia. Content Marketing Instituten mukaan yritykset, jotka tuottavat laadukasta sisältöä yritysblogiin, saavat noin kolme kertaa enemmän liidejä (eli potentiaalisia asiakkaita) verrattuna yrityksiin, jotka eivät hyödynnä yritysblogia lainkaan. MarTechin mukaan 70–80 %…

Miten löytää myyvä aihe verkkokurssille tai e-kirjalle?

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Oletko blogannut jo pidemmän aikaa ja nyt haluaisit kehittää blogisi aiheeseen liittyvän myytävän digipalvelun tai -tuotteen? Ensimmäisenä haasteena esiin saattaa nousta aiheen valitseminen. Miten löytää myyvä aihe verkkokurssille tai e-kirjalle? Miten voi selvittää, onko oma idea kannattava ja olisivatko ihmiset niin kiinnostuneita ideasta, että he jopa maksaisivat siitä? Verkkokurssia tai e-kirjaa ei kannata lähteä julkaisemaan…

Koska aloit saada näkyvyyttä blogille? [Lukijan kysymys]

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Sain tässä jokin aika sitten lukijalta kysymyksen, milloin aloin saada näkyvyyttä omalle blogilleni. Vastaus on aika simppeli – välittömästi. Mutta tähän liittyy juju. Moni bloggaaja nimittäin kuvittelee edelleen, että riittää kun blogin vain laittaa pystyyn ja kirjoittaa tekstejä. Jostain kumman syystä bloggaajat ajattelevat, että lukijat löytävät blogin sen enempää etsimättä. Vuonna 2020 on tärkeää ymmärtää…

Milloin aloittavan yrittäjän kannattaa aloittaa yritysbloggaaminen?

Kirjoittajalta Tiia Konttinen /

Milloin aloittavan yrittäjän kannattaa aloittaa yritysbloggaaminen? Ennen kuin perustin oman yritykseni marraskuussa 2015, tein 14 kuukautta töitä sen eteen, että kokosin potentiaalisen asiakaskunnan. Jo vuonna 2014–2015 ymmärsin, että minun on varmistettava liiketoiminnan kannattavuus ENNEN kuin edes perustan yritystäni. Kirjoitin noiden 14 kuukauden aikana ahkerasti Unelma Onnellisuudesta -blogia, kasvatin sen Facebook-yhteisöä (joka kasvoi yli 42 000…