BLOGIVALMENTAJA TIIA KONTTINEN

Blogi

Sitä saat mitä briiffaat

Yritys tarvitsi nopeasti uuden esitteen. Talon ulkopuoliselle suunnittelijalle lähetettiin tekstejä ja värimaailmaa. Saatesanoina yhteyshenkilö kertoi, että halutaan inspiroiva A4-kokoinen 4-sivuinen taitettu yritysesite. Suunnittelija ryhtyi hommiin. Hänellä nousi mieleen muutamia kysymyksiä, jotka hän esitti yhteyshenkilölle. Esitteessä oli muun muassa kohtia, joihin hän toivoi napakampaa tekstiä ja tuoreempaa kuvaa. ”Sä voit valita ...

Miten keksit näkökulman, joka kiinnostaa lukijaasi

Miten keksit näkökulman, joka kiinnostaa lukijaasi. | Kun ymmärtää ihmistä, niin ymmärtää sen, että ihmisen on helppo lokeroida itsensä johonkin kategoriaan. Lokerointi on usein ihmisen identiteetissä. Oletko koskaan keskustellut uuden ihmisen kanssa? Kun kysyt häneltä, mitä hän tekee elääkseen, vastaus on yleensä jotain tällaista: Olen kokki. Olen yrittäjä. Olen lääkäri. ...

Mikä on pilaripostaus?

Mikä on pilaripostaus? Olet varmasti kuullut sanonnan "Content is King/Queen". Sehän tarkoittaa, että sisältö on kaiken A ja O. Kun haluat kehittyä bloggaajana ja sisällöntuottajana, sinun on tärkeä ymmärtää erilaisten postaustyyppien eroja. Miksi pilaripostaus on tärkeä osa jokaisen bloggaajan ja sisällöntuottajan sisältöä? Se tuo jatkuvasti liikennettä sivustollesi. Sen avulla myyt ...

Miten luoda lisäarvoa asiakkaille blogin avulla?

Oletko miettinyt, miten luoda lisäarvoa asiakkaille blogin avulla? Entä mitä hyötyä blogin kirjoittamisesta on asiakkaasi näkökulmasta? Miten se vaikuttaa myyntiin? Tässä artikkelissa kerron, miten voit luoda asiakkaillesi lisäarvoa blogin avulla. Mitä lisäarvo oikeastaan on? Lisäarvolla tarkoitetaan sitä, että asiakas kokee saavansa palvelusta sellaisia asioita, joita hän ei muualta saa. Lisäarvo ...

TOP 9 postausideaa verkkovalmentajalle  

TOP 9 postausideaa verkkovalmentajalle  | Jotta verkkovalmentaja menestyy tänä päivänä, hänen täytyy tuottaa verkkoon sisältöä. Vanha ajatus "teen kotisivut ja asiakkaat tulevat" ajaa yrityksesi konkurssiin nopeammin kuin ennätät kissaa sanoa. Voit valita itsellesi jommankumman tavan tuottaa sisältöä: Kirjoitettu sisältö. Videosisältö. Kumpi kannattaa valita? Se, kumpi on sinulle helpompaa. Okei, tiedät ...

5 syytä, miksi asiakkaat eivät osta (+ miten korjaat tämän)

"Minulla on upea tuote, josta on hyötyä unelma-asiakkaalleni, mutta en saa heitä ostamaan tuotettani. Mitä minun tulisi tehdä?" Varmasti jokainen yrittäjä kokee tämän jossain vaiheessa. Minä ainakin kamppailin tämän kanssa todella pitkään. Olin sitä mieltä, että jokainen tarvitsee tuotteeni, se on sopivan hintainen ja tuo varmasti tuloksia. Mutta en vain ...

8 keinoa kehittyä (yritys)bloggaajana

8 keinoa kehittyä (yritys)bloggaajana. Aloitin vuonna 2014 kirjoittamaan unelmaonnellisuudesta.blogspot.com-blogia.  Kun aloitin, olin surkea. Alussa en oikeastaan edes ajatellut tienaavani rahaa blogilla. Silloin alkuvaiheessa blogi oli lähinnä tapa purkaa ulos haastavaa elämäntilannetta ja ylipäätään löytää se, mistä unelmoin. Kun vihdoin kipinä syttyi oman uran luomisesta, en ajatellut blogia sen enempää. Blogi ...

Mikä tai mitä on cornerstone content?

Tässä postauksessa vastaan kysymykseen, mikä tai mitä on cornerstone content?  Tämän postauksen avulla opit seuraavat asiat: Miksi cornerstone-postaukset ovat niin tärkeitä hakukoneoptimoinnin takia? Mikä tai mitä on cornerstone content? Miten linkität cornerstone-postaukset yhteen? Miten kirjoitat cornerstone-postauksen? Kumpi on parempi, sivu vai postaus? 5 vaihetta cornerstone-postauksen tekoon, JOS SINULLA ON JO ...

Miten tehdä brändistä ihmisläheinen yritysblogin avulla

Nykymaailmassa törmätään liian usein niin sanotusti ‘’kasvottomiin’’ brändeihin. Tarkoitan sellaisia yrityksiä, jotka eivät herätä minkäänlaisia tunteita ja jotka vaikuttavat robottimaisilta, kaukaisilta ja jopa kylmiltä. Tässä postauksessa kerron, miten tehdä brändistä ihmisläheinen yritysblogin avulla. Yritykset jakavat kuvia arjestaan, projekteistaan ja jopa työntekijöistään, mutta silti monet yritykset elävät omassa utopiassaan kasvotonta arkea. ...

TOP 6 ajankohtaista trendiä digimarkkinoinnissa

TOP 6 ajankohtaista trendiä digimarkkinoinnissa | Nykyaikana suurin osa yritysten markkinoinnista on digimarkkinointia. Ihmisten tavoittamisesta internetin välityksellä on tullut helpompaa, sillä suurin osa seuraa jotakin sosiaalisen median kanavaa tai viestimiä. Suuri osa ihmisistä on tavoitettavissa jossain kanavassa lähes kellon ympäri, ja kynnys ottaa yhteyttä yritykseen on entistä pienempi. Kuitenkin informaation ...

TOP 8 postausideaa verkkokauppayrittäjälle 

Useat verkkokauppiaat ovat aloittaneet bloggaamisen ja kertoneet Facebookin yrittäjäryhmissä, miten hyvin myynti on lähtenyt kasvuun sen jälkeen. Blogi onkin erittäin hyvä vaihtoehto ja keino tuottaa lisäarvoa asiakkaillesi ja kertoa monipuolisesti tuotteistasi. Tässä postauksessa annan sinulle 8 ideaa, joita voit kirjoittaa omaan blogiisi ja kasvattaa myyntiäsi lähes huomaamatta. TOP 8 postausideaa ...

Kannattaako kilpailevia yrityksiä suositella?

Kannattaako kilpailevia yrityksiä suositella blogissa tai digituotteiden sisällä? Tätä pohti eräs lukijani tässä jokin aika sitten. Tässä postauksessa annan sinulle oman näkemykseni ja kokemukseni aiheeseen. Ennen kuin mennään varsinaiseen aiheeseen muistutan, että mikäli saat suosittelusta ilmaisia tuotteita tai rahallista korvausta, sinun on kerrottava avoimesti lukijoillesi tästä. Myös yrittäjien. Yrittäjänä et ...

3 yllättävää tekijää, joiden avulla saat rakennettua kannattavan verkkokurssin

En voi tarkalleen tietää, miksi eksyit tämän kirjoituksen pariin… …Mutta syy saattaa olla se, että olet jo jonkun aikaa halunnut aloittaa matkasi digiyrittäjänä. Tai sitten olet jo kokeneempi konkari, mutta et ole vielä onnistunut lyömään itseäsi läpi digibisneksessä. Siinä tapauksessa haluan paljastaa sinulle yhden salaisuuden: Minä tiedän sinusta jotain… (Pelottavaa, ...

Mikä on Facebook Debugger ja miten se auttaa sinua?

Sain tässä jokin aika sitten eräältä opiskelijaltani tällaisen kysymyksen: "Ihmettelen, missä vika, kun jaan blogipostaustani vaikka Facebookissa, niin postaukseni esikatselukuvaksi latautuu muu kuva kuin minkä olen asettanut postaukseni "featured imageksi". Käytän bloggaamiseen WordPressiä. En ole vieläkään saanut tätä pähkinää ratkaistua, joten jos hoksaat, missä vika, postausten jakaminenkin onnistuisi ammattimaisemmin. Iso ...

Kilpailut ja markkinointiarpajaiset myynninedistämiskeinoina – juristin vinkit ja vihjeet

Kilpailut ja markkinointiarpajaiset myynninedistämiskeinoina. Kilpailujen ja arvontojen järjestäminen on suosittu markkinointitekniikka. Yleisösi saadaan entistä kiinnostuneemmaksi ja tietoisemmaksi brändistäsi. Sosiaalisessa mediassa pienenkin yrittäjän tai bloggaajan on melko helppo alkaa kasvattaa omaa näkyvyyttään järjestämällä tällaisia mainoskampanjoita. Usein arvontoja voidaan järjestää yhteistyössä jonkun palkintoa sponsoroivan tahon kanssa, mutta tällöinkin pitää muistaa, että lähtökohtaisesti ...
tiialogolla

Hei, olen Tiia Konttinen ja olen Suomen tuloksellisin yritysblogivalmentaja. Autan kunnianhimoisia yrittäjiä ja verkkovalmentajia kasvattamaan liikevaihtoa automatisoimalla myyntiä yritysblogin ja markkinointiatomaatioiden avulla.

Olen valmentanut yli 3000 bloggaajaa ja yrittäjää vuodesta 2016 alkaen hyödyntämään blogia ja sisältömarkkinointia myynnin kasvattamiseksi.

Olen myös tehnyt 500 000 € myyntiä hyödyntämällä yritysblogia ja digitaalisia tuotteita.

Jos olet kunnianhimoinen, haluat kasvattaa omaa liiketoimintaa ja rakastat kirjoittamista, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Uusin video 21.9.

Tilaa uusimmat postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 303 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua