Blogi

Näin teet yritysblogilla 100 000

Näin teet yritysblogilla 100 000 € vuodessa

Näin teet yritysblogilla 100 000 € vuodessa. Tässä artikkelissa käyn kanssasi yksityiskohtaisesti läpi, miten valjastat yritysblogin yrityksesi markkinoinnin kivijalaksi. Postauksen sisällysluettelo: Mitä yritysbloggaaminen ei ole? Miksi aloittaa yritysbloggaaminen? Miksi yritys tarvitsee blogin? Yritysblogi lähtee liikkeelle aiherajauksesta Unelma-lukija ei ole sama asia kuin unelma-asiakas Yritysblogin käytettävyys ja käyttäjäystävällisyys Liikkuminen yritysblogissa Luotettava ...
miten nopeutat kirjoitusprosessia

Vieraskynä: 10 helppoa vinkkiä, miten nopeutat kirjoitusprosessia

Kirjoittaminen on ihanaa – mutta kieltämättä joskus myös aika kamalaa, eikö totta?  Varsinkin silloin kun deadline lähenee uhkaavasti, etkä ole saanut aikaan muuta kuin pitkän ja sekavan sepustuksen, joka sisältää lähinnä hajanaisia ajatuksia eikä todennäköisesti kiinnosta saati koukuta ketään… Asiaa ei auta yhtään se, ettet niinkään kärsi klassisesta tyhjän paperin ...
Miten markkinoida jos on uupunut?

Miten markkinoida jos on uupunut?

Miten markkinoida, jos on uupunut? Jos olet edelleen pystyssä ja seisot omilla jaloillasi, onneksi olkoon. Viimeiset kaksi ja puoli vuotta ovat olleet aivan kaikille – ei vain yrittäjille – kova koettelemus. Mutta monille yrittäjille koettelemus on ollut vieläkin kovempi. Tässä blogitekstissä puhuttelen sinua, jonka yritys on vielä pystyssä ja jolla ...
sisustussuunnittelijan kalenteri ylibuukattiin 4 viikossa

3 askeleen prosessi – Näin sisustussuunnittelijan kalenteri ylibuukattiin 4 viikossa

3 askeleen prosessi - Näin sisustussuunnittelijan kalenteri ylibuukattiin 4 viikossa. Tietyillä aloilla on haasteita saada asiakkaita. Kilpailu on kovaa ja ammattilaisia on paljon. Sain ilokseni luoda asiakashankintaprosessin sisältömarkkinoinnin avulla eräälle sisustussuunnittelijalle, joka halusin varmistaa täyden kalenterin joka kuukausi. Itse asiassa loimme niin toimivan prosessin, että yrittäjän kalenteri ylibuukkautui, jonka johdosta ...
10 sisältömarkkinoinnin keinoa

10 sisältömarkkinoinnin keinoa, joiden avulla erotut kirkkaasti massasta

10 sisältömarkkinoinnin keinoa, joiden avulla erotut kirkkaasti massasta. Digitaalisella aikakaudella sisältömarkkinoinnista on tullut yksi tehokkaimmista keinoista tavoittaa potentiaalisia asiakkaita. Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on luoda arvokasta ja informatiivista sisältöä, jota kohdeyleisösi pitää kiinnostavana, informatiivisena, hyödyllisenä ja lisäarvoa tuottavana. Valitettavasti et ole ainoa alasi yrittäjä, joka (yrittää) hyödyntää sisältömarkkinointia oman yrityksensä markkinoimisessa. Kysymys ...
Pirjon neulontablogissa jo miljoona sivulatausta

Pirjon neulontablogissa on jo yli miljoona sivulatausta

Olen seurannut Pirjon matkaa jo muutaman vuoden. Muistan, kun hän tuli mukaan Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ valmennukseen ja teki todella upeaa työtä oman blogin rakentamisen kanssa. Hän pyysi rohkeasti apua ja saikin sitä yhteisöstä. Viime vuonna Pirjon blogi ylitti jo miljoonan sivulatauksen rajan. Niinpä haluan kertoa Pirjon tarinan ja kannustaa sinuakin tavoittelemaan ...
Miten kirjoittaa kiinnostavasti

Miten kirjoittaa kiinnostavasti [Näin vältät jargonin, liirumlaarumin ja kliseet]

Miten kirjoittaa kiinnostavasti eli kuinka välttää jargon, liirumlaarum ja kliseet? 23,6 % viikkokirjeeni lukijoista kokee haasteita blogin kirjoittamisen kanssa. Yhtenä suurimpana haasteena he kokivat sen, kuinka kirjoittaa asiantuntevasti mutta mielenkiintoisesti, jotta lukija jaksaa lukea postauksen alusta loppuun. Tässä postauksessa saat vastaukset seuraaviin kysymyksiin [kunhan luet postauksen ajatuksen kanssa läpi]: Millaista ...

Suojattu: Lanseeraus vai myyntitunneli – kumpi on tuottoisampi?

Lanseeraus vai myyntitunneli - kumpi on tuottoisampi? | ”Olen ulkoistanut verkkokurssien lanseeraukset Suomen Sisältömedialle. Sillä seurauksella, että verkkokurssimyynti on nelinkertaistunut ja lanseerausten tuotto kolminkertaistunut.” -Liisa Uusitalo-Arola ******************************* Alkuperäinen postaus julkaistu Suomen Sisältömedia Oy:n blogissa 24.1.2022. Tiia Konttinen Oy on ostanut Suomen Sisältömedia Oy:n osakekannan ja toiminta jatkuu Tiia Konttinen brändin alla.  ...
Anna viisinkertaisti liikevaihdon blogin ansiosta

Anna viisinkertaisti liikevaihdon blogin ansiosta

Anna viisinkertaisti liikevaihdon blogin ansiosta. Tässä blogitekstissä Anna kertoo oman tarinansa. Kun yritysblogi rakennetaan oikealla tavalla, tulokset voivat olla hyvinkin monipuoliset. Anna, ole hyvä! Kerro muutamalla lauseella kuka olet ja mitä teet Olen Anna Saarikoski-Tähtelä, 52-vuotias taimistoviljelijä ja puutarhayrittäjä. Elän ja yritän Pohjois-Karjalassa, Joensuun kupeessa Liperin Ylämyllyllä. Syntyjäni olen Helsingistä, ...

3 vinkkiä miten ulkoistaa yrityksen asiakaspalvelu

3 vinkkiä miten ulkoistaa yrityksen asiakaspalvelu | Moni yrittäjä painii yleisen ongelman kanssa: kuinka saada oma aika riittämään yrityksen pyörittämiseen ja siihen liittyviin tehtäviin? Varsinkin yrityksen kasvaessa, työtehtävien määrä usein lisääntyy ja yrittäjät joutuvat tekemään yhä pidempiä päiviä. Aikaa pitäisi löytää myös yrityksen strategiseen suunnitteluun ja kasvattamiseen. Omasta hyvinvoinnistakin pitäisi ...
Pitääkö minun olla esillä bloggaajana

Pitääkö minun olla esillä bloggaajana? [Lukijan kysymys]

Pitääkö minun olla esillä bloggaajana? [Lukijan kysymys] Ja jos pitää kuinka paljon? Kun blogit alkoivat yleistyä, oli hyvin tyypillistä, että bloggaaja oli anonyymi eli nimetön. Se antoi suojaa kirjoittaa aroistakin aiheista ja kertoa asioista, joita ei uskaltaisi muuten kertoa. Vuosien saatossa bloggaajat ovat kuitenkin tulleet esiin omilla kasvoillaan ja nimillään, ...
23 syytä miksi sähköpostilista ei tuo kauppaa

Suojattu: 23 syytä miksi sähköpostilista ei tuo kauppaa

23 syytä miksi sähköpostilista ei tuo kauppaa. Olen tehnyt sähköpostimarkkinointia vuodesta 2015 lähtien. Se on ollut yksi parhaista myyntikanavista, ja olen käyttänyt lukemattomia tunteja sen ymmärtämiseen, mikä saa ihmisen klikkaamaan viestissä olevaa linkkiä ja ostamaan tuotteen. Tässä postauksessa kerron sinulle 23 syytä miksi sähköpostilista ei tuo kauppaa. Listauksen ei ole ...
Onko minulla mitään annettavaa lukijoilleni

Onko minulla mitään annettavaa lukijoilleni? [Lukijan kysymys]

"Onko minulla mitään annettavaa lukijoilleni?" Tätä moni bloggaaja miettii varsinkin alussa. "Kuka lukisi blogiani?" Epäilys itseä ja omaa osaamista kohtaan on kaikilla alussa korkealla. Muistele vaikka ensimmäistä koulupäivää tai työpäivää ja sitä, kuinka epävarmalta silloin tuntuikaan. Mutta ajan kanssa epävarmuus haihtui pois ja tilalle tuli varmuutta. Bloggaaminen ei eroa tästä ...
Miksi Lintr.eeta tai vastaavaa ei kannata käyttää

Miksi Lintr.eeta tai vastaavaa ei kannata käyttää?

Miksi Lintr.eeta tai vastaavaa ei kannata käyttää? Olet saattanut törmätä sosiaalisen median (Instagramin) profiileissa olevaan Linktr.ee-linkkiin, joka siis näyttää tältä https://www.linktr.ee/tiia_konttinen. Noh, sain tässä eräiltä ystäviltäni vinkin (kiitos Tarja ja Anssi), että kyseinen linkki heikentää blogin ja kotisivun hakukoneoptimointia. Niinpä päätin hieman tutkia ja testata tätä itse. Mikä Linktr.ee on? ...
Kuinka menestyä bloggaamalla

Kuinka menestyä bloggaamalla, vaikka esillä oleminen pelottaa? | Osallistu 5 päivän haasteeseen

Miltä sinusta tuntuisi, jos bloggaaminen ei enää pelottaisi? Jos voisit kirjoittaa laadukasta sisältöä, lukijat kehuisivat sitä ja jakaisivat sisältöäsi aktiivisesti sosiaalisessa mediassa? Entä miltä sinusta tuntuisi, jos voisit olla itsevarma myös niissä tilanteissa, joissa joku kommentoi negatiivisesti? Kuinka menestyä bloggaamalla, vaikka esillä oleminen pelottaa -blogihaaste on kehitetty kaltaisillesi bloggaajille, jotka ...

Tilaa uusimmat postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

BA IG 2022 (5)

Hei, olen Tiia Konttinen, blogivalmentaja, sisältömarkkinoija ja vaikeiden asioiden yksinkertaistaja. Olen sitoutunut auttamaan bloggaajia, yrittäjiä ja sisällöntuottajia rakentamaan säännöllistä ja automatisoitua tulovirtaa verkkoon, kirjoittamalla mielenkiintoista, vaikuttavaa ja empaattista sisältöä.

Opiskelijani antoivat minulle lempinimen "Suomen johtava blogikuningatar", jota kannan sekä ylpeänä että nöyränä.

Lue lisää täältä.

Näistä kirjoitan

Mitä etsit?