Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin itse

Postaus sisältää affiliatelinkkejä | Affiliatelinkit merkitty (*)-merkeillä

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin itse. Edellisessä postauksessa näytin sinulle, miten otat Active Campaignin käyttöön. Active Campaign on yksi osa markkinoinnin automaatiota, jota itse käytän. Muitakin hyviä vaihtoehtoja on, kuten  Aweber, MailChimp, GetResponse ja ConvertKit.

Tässä postauksessa kerron, miten laajennat markkinoinnin automaatiota. Käyttämäni ohjelma integroituu suoraan Active Campaigniin, joten en tarvitse kolmatta ohjelmaa (Zapier) yhdistämään näitä toisiinsa.

Tämän toisen ohjelman tehtävänä on tehdä houkuttelevia laskeutumissivuja, joita voidaan käyttää myös myyntisivuina.

Itse käytän LeadPages-ohjelmaa(*). Seuraavaksi näytän, miten saat sen käyttöön ja miten yhdistät nämä kaksi ohjelmaa toisiinsa.

Mikäli haluat päästä tehokkaasti alkuun, toimi näin:

  • Aloita 14 päivän ilmainen kokeilujakso LeadPagesissa klikkaamalla affiliatelinkkiäni yllä tai alla.
  • Tutustu rauhassa ohjelmaan, ja jos se vaikuttaa hyvältä…
  • …ota minuun yhteyttä, jos jatkat ohjelman käyttöä 14 päivän jälkeen.
  • Saat minulta n. 10 tutorial-videota, joissa opetan sinulle LeadPagesin käyttöä.

Kuten Active Campaignissa myös LeadPagesissa on maksuton 14 päivän kokeilujakso (*). Suosittelen lämpimästi ottamaan molemmat ohjelmat käyttöön samaan aikaan ja hyödyntämään tarjoukset. Tällä tavalla saat parhaan mahdollisen hyödyn irti. Klikkaamalla yllä olevaa linkkiä tai alla olevaa kuvaa siirryt suoraan LeadPagesin sivuille.

Lue myös tämä: Tämän takia yleisöä ja asiakaskuntaa ei kannata rakentaa pelkästään sosiaaliseen mediaan

Liittyessäsi LeadPagesiin sinun ei tarvitse miettiä, mikä nimi tulee näkyviin minnekin. Klikkaamalla ”Start Free Trial” pääset jatkamaan.

Seuraavalla sivulla voit valita, minkä kolmesta paketista otat käyttöön. Itse olen ottanut Standardin ja pärjännyt sillä erinomaisesti viimeiset kolme vuotta. Vaihtamalla palkkia ”Monthly”/”Annual” näet, miten hinta muuttuu. Mikäli valitset Annual-hinnan, sinulta veloitetaan koko vuoden maksu luottokortilta tai Paypal-tililtä 14 päivän ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Tilin perustaminen

Seuraavaksi lisää nimesi, sähköpostiosoitteesi ja asuinmaa sekä luo salasana. Salasanassa täytyy olla vähintään yksi pieni ja yksi iso kirjain sekä yksi numero. Sitten klikkaa ”Continue”-painiketta.

Seuraavalla sivulla sinun tulee syöttää joko luottokortin tai PayPal-tilin tiedot. Huomioi kuitenkin, ettei sinua veloiteta tässä kohtaa vielä. Kuten alla olevan kuvan oikeasta reunasta huomaat, ”Total Due Now” on nolla dollaria. Klikkaamalla ”Start my trial” pääset jatkamaan eteenpäin.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Alidomainin valinta

Seuraavalla sivulla pääset valitsemaan aladomainin, johon kannattaa lisätä joko yrityksen nimi, oma nimi tai brändin nimi. Tämä kohta tulee näkyviin kaikkiin LeadPagesin kautta tehtyihin laskeutumissivuihin sekä pop upeihin. Aivan silloin alussa ensimmäisen tilin kohdalla taisin laittaa aladomainiksi sinullakinonoikeusvaurastua, silloisen e-kirjani mukaan.

Tuo tili on nyt korvattu tiiakonttinen-aladomainilla.  Tässä kohtaa kannattaa jättää yrityksen nimestä ääkköset pois ja korvata ne aakkosilla (äänikuuluviin –> aanikuuluviin). Kun olet valminnut aladomainin, klikkaa ”Continue”-painiketta.

Seuraavalla sivulla pääset jo aloittamaan laskeutumissivun tekemistä. Koska tavoitteena kuitenkin on tehdä tästä automaatiosta mahdollisimman automatisoitu, suosittelen lämpimästi valitsemaan ”Pop-Up”-vaihtoehdon.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Nimeä pop-up seuraavalla sivulla. Yhdenmukaisuuden vuoksi nimeksi kannattaa valita sama nimi kuin postituslistalla ja lomakkeella tai liittymislahjalla. Esimerkinomaisesti nimesin pop-upin testiksi. Sitten vain jatketaan ”Continue”-painikkeen myötä.

Tässä vaiheessa pop-up näyttää hyvin pelkistetyltä (kuva alla). Ennen kuin itse jatkan pop upia pidemmälle, suuntaan Canvaan. Canvan avulla teen liittymislahjan, liittymislahjan kansikuvan sekä kuvallisen painikkeen, jota klikkaamalla pop-up varsinaisesti ilmestyy.

Olen kirjoittanut aiheesta oman postauksen, jonka voit käydä lukemassa täällä.

Ennen kuin pop-up tehdään loppuun, ehdotan ja suosittelen, että käyt tekemässä kaksi kiitossivua. Toinen kiitossivu tulee Active Campaigniin ja toinen tänne LeadPagesiin. Klikkaa siis vasemmassa yläkulmassa olevaa LeadPagesin logoa.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Kiitossivujen tekeminen

Tämä alla oleva näkymä on perusnäkymä, kun kirjaudut LeadPagesiin. Vasemmassa yläkulmassa näet

  • Sites –> kokonainen sivusto, rajalliset muokkausmahdollisuudet
  • Landing Pages –> esim. laskeutumis-, kiitos- ja -webinaarisivut
  • Conversion Tools –> pop-upit ja huomiobannerit

Klikkaa ”Landing Pages” -linkkiä ja sen jälkeen oikeasta yläkulmasta ”Create New Landing Page” -painiketta.

Valitse minkä tyyppisen sivun haluat tehdä. Koska meidän tarkoituksenamme on tehdä kiitossivu, valitaan ”Something Else”. Klikkaa siis siitä.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Sen jälkeen valitse ”Thank you page”. Klikkaa siitä.

Seuraavaksi sinulle avautuu laaja valikoima erilaisia kiitossivumalleja. Pysähdytään tähän hetkeksi. ”Thank You” -valikon alta löydät kaikki LeadPagesissa olevat sivumallit. Ja usko pois, niitä on paljon. Drag & Drop -sivut on todella käteviä, koska voit itse valita, mitä elementtejä sivulla on ja mitä haluat niihin lisätä. Sinulla on valikko, josta voit hiirellä raahata eri elementtejä. Esimerkiksi webinaariin ilmoittautumissivulle voit lisätä sosiaalisen median jakopainikkeet.

Standard-välilehdellä on LeadPagesin vanhat laskeutumissivut(*), joista voi vielä löytyä helmiä. Mutta tässä vaiheessa ei käydä niitä läpi vaan pitäydytään Drag & Drop -sivuissa.

Voit katsoa sivumalleja viemällä hiiren mallin päälle ja klikkaamalla ”View”-painiketta.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Valitse sopiva pohja

Voit palata takaisin yllä olevalle sivulle tai jatkaa valitsemasi mallin muokkausta klikkaamalla ”Use this Template”. Seuraavalla sivulla annat sivulle nimen. Tyypillisesti nimeän kiitossivuni ”kiitos-1” ja ”kiitos-2”.

Kiitossivun muokkaus

Sitten me pääsemmekin muokkaamaan kiitossivua. Sivusta kannattaa tehdä mahdollisimman simppeli ja lisätä elementtejä ja tekstejä tarpeen mukaan myöhemmin.

Pääset muokkaamaan tekstejä klikkaamalla tekstin päältä. Tekstin ympärille muodostuu kehys, joka kertoo, mitä tekstiä olet muokkaamassa.

Sivu on jaettu eri osioihin ja elementteihin. Taustat ovat yleensä osioita, joita pääset muokkaamaan viemällä hiiren osion päälle. Tällöin osion ympärille tulee raamit ja vasempaan yläkulmaan sininen palkki. Klikkaamalla palkissa olevia pisteitä pääset muokkaamaan kyseistä osiota.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Pysähdytään tekstimuokkaukseen hetkeksi. Itse teen aina niin, että maalaan muokattavan tekstin. Sen alapuolelle ilmestyy muutamia muokkausvaihtoehtoja.

  • B –> Boldaus
  • I –> Kursivoitu
  • Viivat –> Tekstin keskittäminen
  • Headline –> Otsikon koko
  • Aa –> Fontin koko, välistys sekä fonttivaihtoehdot
  • Pallukka –> Fontin väri
  • Linkki –> Tekstin lisäys linkkiin

Voit myös lisätä laskeutumissivulle logon tai kuvan. Pääset muokkaamaan kuvaa klikkaamalla kuvan kohtaa ja sen alapuolelle ilmestyvää kuvan kuvaa 😀

Voit ladata kuvia omalta koneelta ja optimoidakin ne hakukoneita varten.

Osion muokkaamiseen on olemassa myös erilaisia vaihtoehtoja. ”Edit Section Settings” -kohdasta pääset muokkaamaan taustakuvaa, väriä, tasausta ja vaikka sitä, ilmestyykö osio tietyn ajan jälkeen. Esimerkiksi myyntisivuissa tämä on hyvä toiminto, sillä voit piilottaa ostopainikkeen vaikka 15 sekunniksi.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Tässä esimerkissä halusin vaihtaa oranssin taustavärin. Niinpä klikkasin kuvan alla olevaa ympyrää ja sen jälkeen väripallukkaa.

Muista rekisteri- ja tietosuojaseloste

Sivun alalaitaan suosittelen aina lisäämään linkin rekisteri- ja tietosuojaselosteeseen. Vaikka sen lisääminen näkyviin ei olekaan pakollista, se kuitenkin rakentaa luottamusta, läpinäkyvyyttä ja uskottavuutta. Kävijä voi olla rauhassa, että olet oikea ihminen (tai yritys) etkä yritä peitellä mitään.

Pääset lisäämään linkin tekstiin niin, että ensin maalaat halutun tekstin, sen jälkeen klikkaat linkin merkkiä ja lopulta valitset ”Link to an external url”. Sinulle avautuu laatikko, johon lisäät urlin. Kun klikkaat ”Save”, voit vielä sen jälkeen lisätä täpän kohtaan ”Open in a new window”. Tällöin rekisteriseloste avautuu uuteen välilehteen.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Kun olet muokannut sivun halutunlaiseksi, klikkaa oikeasta yläkulmasta ”Publish”-painiketta. LeadPages tallentaa sivun ja antaa sinulle mahdollisuuden julkaista se.

Tässä kohtaa voit vielä miettiä linkin loppuosaa. Loppuosa määräytyy alussa kirjoittamasi sivun nimen mukaan. Mutta tätä voi tosiaan vaihtaa. Kun olet valmis, klikkaa vain ”Publish”-painiketta.

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Hyvä uutinenhan on se, ettei kukaan löydä sivuasi – vielä 😀 Eli vaikka julkaiset sivun, voit edelleen muokata sitä, eikä sinun tarvitse pelätä, että joku näkee keskeneräisen sivusi. Vasta sen jälkeen kun itse jaat linkkiä somessa tai lisäät blogiin tai vaikka ylänavigaatioon, ihmiset alkavat huomioida linkkiä.

Kiitossivun kopioiminen

Kuten aikaisemmin sanoin, teen yleensä aina kaksi kiitossivua. Ensimmäinen kiitossivu muistuttaa lukijaa vahvistamaan sähköpostiosoitteensa. Tämä kiitossivu lisätään LeadPagesin pop-upiin.

Toinen kiitossivu lisätään Active Campaigniin. Tällä kiitossivulla kerrotaan, että vahvistus on onnistunut. Koska itse tykkään siitä, että asioita voi tehdä nopeasti, en koskaan tee samaa sivua kahta kertaa alusta loppuun saakka.

Ensin teen yhden sivun alusta loppuun, sen jälkeen kopioin valmiin pohjan ja lopuksi muokkaan sivua tarpeen mukaan.

LeadPagesissa voit kopioida sivut klikkaamalla sivun rivillä olevaa kolmea painiketta ja klikkaamalla avautuvasta valikosta ”Dublicate”-linkkiä.

Tämän jälkeen voit muokata toista kiitossivua klikkaamalla samalla rivillä olevaa kynän kuvaa. Kannattaa vaihtaa sivun nimeksi esimerkiksi ”kiitos-2”, jotta et mene sivuissa sekaisin.

Tässä on minun ensimmäinen kiitossivuni (tämä lisätään LeadPagesin liittymislomakkeelle)

Ja tässä toinen (ja tämä puolestaan Active Campaigniin vahvistusviestiin)

Saat ottaa mallia, kun teet omia kiitossivujasi. Ethän kuitenkaan kopioi tekstejä suoraan, kiitos =)

Näin rakennat markkinoinnin automaation

Tee ensimmäinen pop-up

Seuraavaksi onkin vuorossa varsinaisen pop-upin tekeminen. Pop-up on ensimmäinen osa markkinoinnin automaatiota, jonka potentiaalinen asiakkaasi näkee. Hassua kuitenkin on, että ennen sitä suurin osa markkinoinnin automaation teknisestä rakentamisesta on jo tehty.

Kirjaudu LeadPagesiin, klikkaa ”Conversion Tools”, Valitse ”Pop-Ups” ja ”Create New Pop-Up”. Koska minulla on jo yksi testiversio tekeillä, klikkaan kynän kuvaa, jotta pääsen muokkaamaan aloitettu pop-upia.

No niin. Kun näiden pop-upien teko on itselle jo niin rutinoitunutta, en sitten muistanut ottaa kuvakaappausta siitä, miten liität esimerkiksi liittymislahjan kansikuvan lomakkeeseen. Eli älä välitä tässä vaiheessa teksteistä. Jos haluat lisätä liittymislahjan kansikuvan lomakkeeseen, voit tehdä sen klikkaamalla vasemmalta ”Widgets”-kuvaketta ja sen jälkeen raahaamalla kuvan haluttuun kohtaan.

LeadPages tekee sinisiä palkkeja lomakkeeseen osoittamaan, mihin kohtaan kuvan voi sijoittaa. Tämä vaatii alussa hieman totuttelua, mutta sen oppii kyllä ajan kanssa.

Tämän jälkeen voit klikata kuvaa hiirellä, jolloin sinulle avautuu lisävalikko. Klikkaamalla mustan palkin kuvaa pääset lataamaan ja/tai lisäämään halutun kuvan.

Active Campaignin ja LeadPagesin yhdistäminen

Seuraavaksi meidän tulee yhdistää eli integroida nämä kaksi ohjelmaa toisiinsa. Aloitetaan sillä, että klikkaat liittymispainiketta. Alla olevassa kuvassa tekstinä on ”Send me the guide”. Kun klikkaat oman lomakkeen painiketta, sinulle avautuu vasemmalle lisävalikko.

Klikkaa ”Add an Integration”. Sinulle avautuu iso valikko, josta voit etsiä Active Campaignin listasta. Sen jälkeen klikkaa Active Campaignin kuvaketta.

Integrointia varten tarvitset uuteen välilehteen Active Campaignin. Ennen sitä nimeä LeadPagesin puolella oleva tilin nimi. Itse kirjoitin siihen oman nimeni.

Active Campaign API URL sekä API Key löytyvät siis Active Campaignista. Käy kopioimassa ne ja lisää LeadPagesiin. Sen jälkeen kikkaa ”Connect”.

Active Campaignista löydät API URLIN JA API KEYN klikkaamalla vasemmassa alalaidassa olevaa ratasta ja sen jälkeen ”Kehittäjä”-linkkiä. API URL tarkoittaa osoitetta ja API KEY avainta.

Jatkossa kun teet uusia lomakkeita, sinun ei tarvitse tehdä koko integraatiota alusta loppuun. Sinun täytyy vain valita Active Campaignin tili ja lomake, johon haluat lomakkeen yhdistää.

Kun klikkaat LeadPagesissa Active Campaignin tilin nimeä, sinulle avautuu alasvetolaatikko. Klikkaamalla laatikon oikeassa reunassa olevaa väkästä saat kaikki Active Campaigniin tehdyt listat ja lomakkeet näkyviin. Jos niitä ei näy, klikkaa ”Refresh List” -kuvaa ja odota, että listat päivittyvät.

On tärkeää, että yhdistät LeadPagesin lomakkeen aina Active Campaignin lomakkeeseen ”Forms”. Jos yhdistät LeadPagesin listoihin ”Lists”, prosessi ei toimi kunnolla, eivätkä ihmiset siirry automaattisesti ohjelmasta toiseen.

Tämän jälkeen poistan yleensä ”Lead Notifications” -palkin klikkaamalla roskakoria ja ”Delete”-painiketta. Lead Notifications lähettää sinun sähköpostiisi tiedon joka kerta, kun henkilö liittyy sähköpostilistallesi. Alussa se voi olla hauskaa, mutta ajan kanssa siitä voi tulla taakka.

Yhtäkkiä voit huomata, että sähköpostisi täyttyy näistä ilmoituksista ja varsinaisia sähköposteja on hankala löytää välistä.

LeadPagesin lomakkeen teko

Tämän jälkeen me pääsemmekin muokkaamaan itse lomaketta. Lomakkeessa on oletuksena aina sähköpostiosoite. Klikkaamalla ”Add a Field” voit lisätä lomakkeeseen erilaisia kohtia. Itse lisään ainoastaan etunimen sekä suostumuksen.

Klikkaa niitä osioita, jotka haluat liittää liittymislomakkeeseen.

LeadPages tarjoaa mahdollisuutta pyytää liittyjää kertomaan koko nimensä. Minusta tämä on kuitenkin tarpeetonta, ja niinpä muokkaan ”Koko nimi” -kohdan ”Etunimeksi”. Lopuksi merkitsen, että etunimi on pakollinen (täppä kohtaan ”This field is required”.

Virheellisesti laitoin yhden nuolen kuvaamaan sitä, että sivua kannattaa skrollata alaspäin. Sen sijaan sinun tulee klikata ”Add a Field” -palkin sinistä painiketta, jossa lukee ”Done”. Sen jälkeen alalaitaan ilmestyy painike, jossa lukee ”Next”. Mikäli painat Next-painiketta ennen kuin olet klikannut Donea, muutokset eivät tallennu ja joudut tekemään ne uudelleen.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Seuraavaksi lisään lomakkeelle aina suostumuksen. Lisäsin alla olevaan kuvaan erivärisiä nuolia kuvaamaan sitä, mihin kohtaan mikäkin teksti tulee näkyviin.

Vihreä nuoli on teksti, jossa pyydät suostumusta. Tähän esimerkkiin tein tosi simppelin ja vähän mukaillun tekstin, jonka pääset lukemaan parin kuvan jälkeen.

Sininen nuoli kertoo, mihin kohtaan rekisteriseloste ja tietosuoja lisätään, samoin niihin johtava linkki.

Pinkki nuoli kertoo vielä toistamiseen suostumuksesta, eli lukija lisää täpän, että hänelle saa lähettää sähköpostia. Näiden jälkeen on vielä vuorossa keltainen nuoli eli ”Next – Actions” -painike.

Viimeisenä kohtana on kiitossivun lisääminen. Moni tekee tässä kohtaa sen virheen, että lisää liittymislahjan suoraan tänne. Sitä en kuitenkaan suosittele. Silloin LeadPages nimittäin lähettää liittymislahjan ennen kuin henkilö vahvistaa sähköpostiosoitteensa.

Jos liittyjä saa liittymislahjan etukäteen, hän ei välttämättä enää vahvista liittymistä automaatioon. Tällöin sinulla on iso lista osoitteita, joihin et voi lähettää tarkempia tietoja, vinkkejä, ohjeita tai markkinointiviestejä.

Kun olet lisännyt tähän kohtaan kiitossivun linkin, klikkaa ”Save & Close”.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Lomakkeen ulkoasun muotoilu

Sitten meillä alkaakin loppusuora! Itse teen lomakkeet aina niin, että ensin hoidan tuon varsinaisen lomakkeen teon alta pois, eli yhdistän LeadPagesin lomakkeen oikeaan Active Campaignin lomakkeeseen, muokkaan tekstit ja lisään kiitossivun.

Sen jälkeen lähden muokkaamaan varsinaista lomaketta, joka tulee liittyjälle näkyviin. Lomakkeella on tietty koko, jonka sisällä toimitaan. Itse haluan yleensä pienentää kuvaa, joten vien hiiren kuvan ja lomakkeen väliin. Kursorin alle ilmestyy sininen pallukka. Klikkaa pallukkaa ja vedä samanaikaisesti vasemmalle.

Kehoitetta eli Call To Actionia päästään muokkaamaan klikkaamalla painiketta. Samalla kertaa sinulle avautuu uudelleen vasempaan reunaan valikko, jota äsken muokattiin. Sen lisäksi painikkeen alle tulee uusi valikko, jossa on kolme toimintoa.

  • Pensseliä klikkaamalla pääset muokkaamaan painikkeen ulkomuotoa ja kokoa.
  • Aa kohtaa klikkaamalla pääset muokkaamaan painikkeen sisällä olevan tekstin fonttia, väriä ja kokoa.
  • Sinistä pallukkaa klikkaamalla pääset muokkaamaan painikkeen värimaailmaa.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Kun olet tehnyt halutut muutokset, voit vielä tarkistaa, että nämä asiat ovat kunnossa:

  • Otsikko herättää mielenkiinnon.
  • Liittymislahjan kuva näkyy.
  • Kysyt lomakkeessa vain tarvittavia tietoja.
  • Lomakkeessa on suostumus viestien lähettämiseen.
  • Alalaidasta löytyy linkki rekisteriselosteeseen ja tietosuojaan.
  • Painike houkuttelee klikkaamaan.

Tämän jälkeen ei muuta kuin klikkaat oikeasta yläkulmasta ”Publish”-painiketta.

Seuraavaksi pääset valitsemaan, miten julkaiset lomakkeen. Vaihtoehtoina sinulla on

  • Plain text link” eli perinteinen tekstilinkki
  • Button link” eli painike
  • Image link” eli kuvabanneri (jonka tekemiseen löydät ohjeet täältä)
  • Timed Pop-up”, jolloin lomake ilmestyy postaukseen tai sivustolle tietyn ajan kuluttua (esim. kun henkilö on ollut postauksessa 30 sekuntia)
  • Exit intent pop-up”, jolloin pop up ilmestyy, kun henkilö vie kursorin lähelle poistumisruksia.

Tässä esimerkiksi valitsemme ”Image Link”.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Minulla ei ole neljään vuoteen ollut mitään pahaa sanottavaa LeadPagesista, mutta tämä asia minua hieman harmittaa. Tässä kohtaa nimittäin kuvabanneria ei voi LeadPagesiin ladata. Banneri on siis tehtävä ja ladattava etukäteen, jotta voit etsiä kuvan ja liittää sen lomakkeeseen.

Koska olen käyttänyt tätä toimintoa paljon, valitsin yhden kuvabannerin kuvakirjastosta. Olen siis ladannut kuvan aikoja sitten tänne. Varsinaisen kuvan olen tehnyt maksuttomalla Canvalla tämän postauksen ohjeiden mukaan. Lopuksi klikkaa ”Get Code” -painiketta.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Maalaa ja kopioi annettu koodi kokonaisuudessaan ja suuntaa omaan blogiin. Koodi sijoitetaan WordPressissä tekstieditoriin ja esimerkiksi Bloggerissa HTML-editoriin.

Ja tältä näyttää valmis kuvabanneri.

Näin rakennat markkinoinnin automaation liittymisprosessin

Kerää kaikki koodit samalle sivulle

Jos haluat jatkoa ajatellen helpottaa omaa urakkaasi, suosittelen toimimaan näin. Kerää kaikki liittymispainikkeiden koodit samalle sivulle. Kun kirjoitat uuden postauksen, sinun on todella helppo käydä vain kopioimassa oikea koodi ja lisätä se postaukseen.

Tällöin sinun ei tarvitse koko ajan säätää LeadPagesin kanssa. Täältä löydät konkreettisena vinkkinä, mitä ajan takaa. Tämä sivu on minulla julkinen, mutta sen lisäksi minulla on toinen, luonnostilassa oleva sivu, jossa on paljon enemmän näitä liittymislaatikoita.

Onko prosessi nyt valmis?

Tekninen prosessi on nyt 90 prosenttisesti valmis. Seuraava askel on tuottaa sisältöä markkinoinnin automaatioon, lisätä koodit blogiin ja postauksiin ja jakaa postauksia sen jälkeen aktiivisesti somessa.

Nämä kolme postausta, jotka kaikki liittyvät markkinoinnin automaation rakentamiseen, sisältävät yhteensä reilut 7 500 sanaa. Aluksi meinasin kirjoittaa kaikki yhteen pötköön mutta huomasin, ettei se ole järkevää. Kaksi postauksista on nyt julkaistu ja kolmas julkaistaan ensi viikon tiistaina.

Harkitsen vielä neljännen postauksen kirjoittamista mutta voi olla, että se jää aikataulullisesti toteuttamatta. Katsotaan nyt, miten alkuvuosi lähtee käyntiin.

Miten paljon koko markkinoinnin automaatioon täytyy investoida rahaa?

Alla olen eritellyt, mitä tämänkaltaisen markkinoinnin automaation rakentaminen keskimäärin maksaa.

Miten paljon tähän pitää investoida aikaa?

Alussa aikaa täytyy investoida enemmän, sillä ohjelmien opettelu ja prosessien rakentaminen vaativat aikaa. Ohjelmat ovat kuitenkin helppoja, ja minulta löytyy molemmista ohjelmista 8–10 erilaista tutorial-videota, jotka on mahdollisuus saada käyttöön ilmaiseksi, mikäli hankit ohjelman/ohjelmat affiliatelinkkini kautta.

Ennen kun voin antaa katseluoikeuden tutorial-videoihin, tarvitsen sinulta muutamia tietoja, jotka tarkistan. Valitettavasti välillä saan katseluoikeuspyyntöjä, vaikka ohjelmia ei ole hankittu affiliatelinkkini kautta.

Toivon, ettet sinä tee näin. Pelkästään postausten kirjoittamiseen minulta on mennyt yhteensä noin 20 tuntia ja tutorial-videoiden kuvaamiseen vähintään saman verran. Siihen katsottuna rahallinen komissio, jonka näistä kahdesta ohjelmasta saan, on pisara meressä. Se on kuitenkin kiva kiitos siitä, että arvostat työtäni.

Sanoisin, että ensimmäisen markkinoinnin automaation rakentaminen vie sen kaksi viikkoa. Sen jälkeen työ nopeutuu, koska valmiit pohjat ovat jo olemassa.

Sisällöntuotantoon on hyvä varata alussa yksi päivä viikossa ja pyrkiä yhden päivän aikana kirjoittamaan useampia viestejä. Toki kaikki riippuu siitä, kuinka monta viestiä haluat kuukauden aikana lähettää.

Tällä hetkellä pystyn yhden työpäivän aikana kirjoittamaan ja ajastamaan n. 5–7 viikkokirjettä ja 2–3 blogipostausta. Kahdessa työpäivässä saan siten 2–7 viikon edestä materiaalia valmiiksi.

Mikäli koet, että haluat markkinoinnin automaation käyntiin omassa yrityksessäsi mutta sinun ei ole ajallisesti mahdollista panostaa automaation rakentamiseen, minä ja tiimini teemme sen erittäin mielellämme puolestasi. Olethan silloin yhteydessä, niin jutellaan lisää ja katsotaan yhdessä, millainen paketti sinulle sopii.

tiialogolla

Hei, olen Tiia Konttinen ja olen Suomen tuloksellisin yritysblogivalmentaja. Autan kunnianhimoisia yrittäjiä ja verkkovalmentajia kasvattamaan liikevaihtoa automatisoimalla myyntiä yritysblogin ja markkinointiatomaatioiden avulla.

Olen valmentanut yli 3000 bloggaajaa ja yrittäjää vuodesta 2016 alkaen hyödyntämään blogia ja sisältömarkkinointia myynnin kasvattamiseksi.

Olen myös tehnyt 500 000 € myyntiä hyödyntämällä yritysblogia ja digitaalisia tuotteita.

Jos olet kunnianhimoinen, haluat kasvattaa omaa liiketoimintaa ja rakastat kirjoittamista, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Uusin video 12.10.

Tarvitsen apua

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 298 tilaajien joukkoon