TOP 8 postausideaa verkkokauppayrittäjälle 

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

TOP 8 postausideaa verkkokauppayrittäjälle . Useat verkkokauppiaat ovat aloittaneet bloggaamisen ja kertoneet Facebookin yrittäjäryhmissä, miten hyvin myynti on lähtenyt kasvuun sen jälkeen. Blogi onkin erittäin hyvä vaihtoehto ja keino tuottaa lisäarvoa asiakkaillesi ja kertoa monipuolisesti tuotteistasi. Tässä postauksessa annan sinulle 8 ideaa, joita voit kirjoittaa omaan blogiisi ja kasvattaa myyntiäsi lähes huomaamatta.

TOP 8 postausideaa verkkokauppayrittäjälle

1. Alasi uutiset ja trendit

Omista tuotteista kannattaa kirjoittaa silloin tällöin, mutta vieläkin parempi on se, että puhut alasi uutisista, trendeistä ja mahdollisuuksista. Tuo postauksessa selkeästi esille, mitä alalla ylipäätään tapahtuu tai miksi tuotteesi toimii tällä alalla.

Haluat tuoda tällä postauksella esille kokonaiskuvaa alasta ja kertoa lukijalle, miksi sinä olet alasi paras toimija.

Esimerkiksi: Jos toimit vaate-alalla ja tiedät tulevan kauden vaatetuksen trendit, voit kirjoittaa siitä postauksen. Trendien ja kuumien juttujen nostaminen esille on hyvin arvokasta informaatiota asiakkaalle. Mainitse postauksessa, että juuri sinun tuotteesi on täydellinen tälle trendille.

2. Kaikki tuotteesta -postaus

Saatat kertoa jo nyt lyhyessä tuotekuvauksessa tuotteesta jotain tietoja. Tämän postauksen tarkoituksena onkin perehtyä yksityiskohtiin.

Kirjoita esimerkiksi näistä asioista:

  • Miksi tuote on tehty?
  • Mikä on tuotteen tarkoitus?
  • Miten voit käyttää tuotetta?
  • Mitä tapahtuu kulissien takana?
  • Miten tuote tehdään tai valmistetaan?

Nykyään asiakkaille on tärkeää, että tuotteet tuotetaan eettisesti ja että valmistuksessa käytetään laadukkaita raaka-aineita. Nosta näitä esille. Kerro tuotantoketjusta tai miksi olet valinnut juuri kyseiset yhteistyökumppanit tai valmistajat.

Lue myös tämä: 123 ideaa, miten saat lisää lukijoita blogiin

3. Nosta suosituimpia tuotteita yhdellä postauksella

Jalosta aikaisempaa kohtaa ja kirjoita kaikista suosituimmista tuotteistasi ”bundle”-teksti.  Ajatus on siinä, että asiakas voi ostaa tuotteen kuin tuotteen erikseen, mutta tuote on tarkoitettu ostettavaksi usean muun tuotteen kanssa kokonaisuutena.

Esimerkki:

Sinulla on lisäravinneverkkokauppa, ja myyt verkkokaupassa vitamiineja, omega-3-öljyjä ja muita lisäravinteita. Kirjoita postaus siitä, miksi on järkevää käyttää vitamiineja ja omega-3-tuotteita yhtäaikaisesti ja ostaa ne kaupastasi.

Toinen esimerkki:

Sinulla on retkeilyverkkokauppa, ja sen sijaan, että myisit vain ja ainoastaan pelkkää reppua, myy kaverina vesipulloa ja makuualustaa.

Kirjoita yhteispostaus sellaisista tuotteista, jotka toimivat hyvin yhdessä. Näin saat lukijallekin uusia ideoita, ja asiakas ostaa sinulta enemmän kerralla.

4. ”Miten teen” -postaus

Blogiviestien ja sosiaalisen median lisääntymisen myötä ”miten teen” -postaukset ovat lisääntyneet ihan valtavasti.

Myytkö vaatteita? Kirjoita postaus ”15 erilaista keinoa, miten stailaan omat vaatteeni”.

Myytkö vaellusvälineitä? Voit kirjoittaa tai kuvata aiheesta sisällön: ”Miten täytät vaellusreppusi tiiviiksi?

Myytkö tuohesta valmistettuja asusteita? Kirjoita postaus ”Miten pidät huolta asusteistasi?

Pahin virhe on se, että olettaa ihmisten aina tietävän, ”miten” tuotetta käytetään oikein. Osalle asiakkaista tuotteen käyttö on jo itsestäänselvää. Mutta sinulle on aina tulossa uusia asiakkaita, jotka käyttävät tuotetta ensimmäistä kertaa. Helpota ja auta heidän ostopäätöstään kertomalla näitä asioita.

Minulla esimerkiksi meni 10 vuotta ennen kuin opin käyttämään post-it-lappuja oikein. Hullua, eikö!

No, miten niitä sitten käytetään oikein?  Aikaisemmin repäisin post-it-lapun alhaalta kohti liimapintaa. Lappu meni aina kuprulle. Tämä tekniikka on väärin, jonka opin luettuani artikkelin post-it lapun oikeasta käytöstä.

5. Listat

Tällä hetkellä luet listaa. (Lista on luettelo kohdista, jotka liittyvät aiheeseen.) Listaaminen on nopea tapa tuottaa sisältöä. Listat ovat mielenkiintoisuuden lisäksi myös erittäin helposti luettavia. Lukija saa skrollata sivun ylhäältä alas.

Jos verkkokauppasi myy joulutarvikkeita, voit tehdä listan ”10 edullista lahjaideaa miehellesi”.  Voit myös kirjoittaa listan: ”10 suosituinta tuotetta milleniaaleille”.

Vain mielikuvitus on rajana, ja muista että, ihmiset rakastavat listoja.

Click here to subscribe

Rekisteriseloste ja tietosuoja

6. Kirjoita UKK-postaus tuotteestasi

Saat luultavasti paljon kysymyksiä sähköpostiisi ja sosiaalisen median eri kanaviin eri tuotteista. Useimmat kysymykset voivat tulla useampaan kertaan esille, joten miksi et kirjoittaisi aiheesta postausta?  Hyödynnä viittä yleisintä kysymystä tuotteesta ja kirjoita aiheesta ”yhteenvetopostaus”.

Ihmiset lukevat näitä, koska haluavat saada lisätietoa tuotteesta, joten tämän tyylinen postaus voi olla tuotteesi kannalta kultaakin arvokkaampi.

7. Kirjoita ”kokemuksia”-postaus 

Asiakkaasi ovat varmasti antaneet palautteita tuotteista. Palaute auttaa antamaan realistisen kuvan tuotteesta ja helpottaa uusien asiakkaiden päätöksentekoa. Nimeä postaus ”Kokemuksia tuotteesta X” ja kirjoita se asiakkaiden näkökulmasta. Mistä asiakkaat pitivät, mistä eivät, mitä he toivovat lisää tai mikä on turhaa. Voit tavallaan vastata postauksella asiakkaiden palautteisiin, kunhan muistat tehdä sen ystävällisesti.

Älä siis koskaan kritisoi asiakkaiden palautteita. Äläkä turhaan selitä vaan kiitä palautteesta, myönnä jos virheitä on tullut tehtyä ja lupaa korjata virheet jatkoa ajatellen. Älä siis kerro vain positiivisista palautteista, vaan tuo rohkeasti esiin myös niitä negatiivisia.

8. Haastattele vaikuttajaa

Moniin ostopäätöksiin vaikuttaa se, että joku muu arvioi tuotteen tai brändin. Vaikutuksen arvo tulee näkyviin silloin, kun joku tunnettu henkilö on ostanut tuotteen ja kertoo siitä omissa somekanavissaan.

Haastattele vaikuttajaa ja pyri saamaan syvällisempi katsaus tuotteesta ja miksi vaikuttaja osti kyseisen tuotteen. Mieti rauhassa kysymykset, jotka palvelevat sinun asiakkaitasi. Asiakasta ei ehkä kiinnosta kuulla, mitä mieltä vaikuttaja on tuotteesta suhteessa kilpailijan tuotteeseen vaan enemmänkin, millaisia vaikutuksia tuotteen hankkimisella oli hänen arkeensa/työhönsä/elämäänsä. 

Minkä näistä postauksista sinä kirjoitat seuraavaksi?

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

Julkaistu kategoriassa: