Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

5 myyntivinkkiä kun sinulla on vähän asiakkaita. ”Minulla on pieni yleisö ja vähän asiakkaita. Miten minun kannattaisi myydä heille?”

Tiedätkö, minulla on asiakas, jonka sähköpostilistalla oli alle 30 henkilöä ja hän onnistui myymään maksullisen työpajan paikat täyteen.

Ei ole olemassa liian pientä yleisöä, ettetkö voisi sille myydä. Olen myynyt 356 ihmiselle, 900 nimen sähköpostilistalle ja 20 000 jäsenen Facebook-yhteisölle.

Sinun ympäriltäsi löytyy aina ihmisiä, vaikka vain kourallinen, jotka haluavat tukea sinua ja ostaa tuotteita ja palveluja, joita tarjoat. Älä siis epäröi vaan aloita myynti tänään!

5 myyntivinkkiä kun sinulla on vähän asiakkaita

1 | Rakenna yhteisö, älä asiakaspohjaa

Ostaisitko mieluummin ystävältä vai tuntemattomalta? Todennäköisesti ystävältä, koska tunnet hänet, luotat häneen ja uskot hänen mielipidettään. Rakenna alusta saakka ystävyyssuhteita, älä asiakaspohjaa. Ihmiset haluavat ostaa sinulta, eivät kasvottomalta yritykseltä.

Kuuntele, mitä asiakkaasi sanovat. Anna heille tunne, että he ovat sinulle tärkeitä ja arvostat heitä. Pidä heitä arvossa ja kunnioita heidän mielipiteitään. Monet yrittäjät unohtavat tämän. Siksi he kamppailevat monesti myynnin kanssa.

Joko luit tämän: Näin teet yritysblogilla 100 000 € vuodessa

2 | Viljele hyvää fiilistä ja pidä hauskaa!

Oletko katsonut livejäni Instagramissa tai Facebookissa? Huomaatko, että nauran aika usein? Ja vieläpä itselleni! Hyvä fiilis tarttuu, vaikka välissä olisi kaksi näyttöruutua.

Miten voit pitää yllä hyvää fiilistä työpäivän aikana? Kuuntele hyvää musiikkia ja jaa se yleisösi kanssa. Naura paljon! Ja välillä itsellesikin. =)

Kiitollisuus on helppo ja vaivaton tapa nostaa fiilistä ylöspäin. Kiitä yleisöäsi siitä, että he kulkevat rinnallasi.

Lue myös tämä: Miten tehdä brändistä ihmisläheinen yritysblogin avulla?

3 | Lähetä henkilökohtaisia kutsuja

Kun sinulla on suuri yleisö, voit odottaa, että osa heistä ostaa tuotteen, jota myyt. Mutta pienen yleisön kanssa sinun on oltava alussa itse proaktiivinen. Ota yhteyttä ihmisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin sekä aloita keskustelu heidän kanssaan. Lähetä henkilökohtainen sähköposti viidelle ihmiselle, jotka ovat liittyneet viikkokirjeesi tilaajiksi. Kerro, että nyt on loistava tilaisuus ottaa seuraava askel ja ilmoittautua mukaan maksulliselle kurssille.

Miltä sinusta tuntuu, kun sinut kutsutaan mukaan juhliin tai lounaalle? Olet iloinen ja lähdet mielelläsi, eikö?

4 | Luo selkeä ostopolku

Mieti hetki tätä: Kun vieraasi saapuvat kotiisi, et jätä heitä eteiseen pohtimaan, mihin heidän pitäisi mennä. Näytät, mihin he voivat laittaa takin, ohjaat heitä muiden vieraiden luo, esittelet heidät ja aloitat keskustelun. Näytät mistä löytyy puuterihuone. 😉

Aivan samalla tavalla sinun tulee rakentaa selkeä polku potentiaaliselle asiakkaallesi. Missä kohtaat hänet todennäköisesti ensimmäisen kerran, mitä haluat hänen tekevän sen jälkeen? Missä vaiheessa hän on valmis tekemään ostopäätöksen?

Lue myös tämä: TOP 5 keinoa tehdä blogin lukijoista sitoutuneita asiakkaita

Ensin he lukevat blogiasi, sen jälkeen liittyvät viikkokirjeen tilaajiksi ja saavat ilmaisen lahjan, sitten he oppivat tuntemaan sinua paremmin, ja lopulta he ostavat tuotteen, jota heille tarjoat. Lukijat voivat vain nauttia matkasta, koska sinä olet hoitanut kaikki käytännön asiat.

5 | Kysy ennen kuin myyt

Isot yritykset käyttävät paljon aikaa ja rahaa markkinatutkimuksen tekemiseen. Siksi isot yritykset yleensä menestyvätkin hyvin. Mutta myös pienet yritykset voivat tehdä (ja niiden kannattaa tehdä) markkinatutkimusta, jotta selviää, mitä yleisö oikeasti haluaa.

Markkinatutkimus vie toki hieman aikaa, mutta sen tuoma etu on ennennäkemätön. Pääset oppimaan suoraan ihmisiltä itseltään, millaisia ongelmia ja haasteita heillä on ja millaisia tuotteita he haluavat ostaa.

Nyt tiedät 5 myyntivinkkiä, kun sinulla on vähän asiakkaita. Haluatko vaihtaa ajatuksia? Laita viestiä, jutellaan lisää.

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit