Kolme sääntöä, joiden avulla saan enemmän lukijoita blogiin

Kolme sääntöä, joista en koskaan luovu ja joiden avulla saan enemmän lukijoita blogiin | Oletko kirjoittanut blogia, mutta et ole vielä saanut postauksiasi tai blogiasi niin kovaan kasvuun kuin itse haluaisit?

Syy saattaa löytyä hyvin yksinkertaisista asioista, jotka paljastan sinulle tässä postauksessa.

Vuodesta 2007 alkaen olen kirjoittanut postauksia ja olen huomannut kolme sääntöä, joista en voisi koskaan luopua. Nämä kolme sääntöä ovat kasvattaneet blogini lukijamäärät yli 30 000 uniikkia kävijää kuukausittain ja auttaneet satoja opiskelijoitani saavuttamaan muutaman kuukauden aikana maagisen 10 000 uniikin kävijän rajan.

Kyse ei ole mistään Amerikan tempuista vaan ihan yksinkertaisista säännöistä, joita käytän blogissani. Haluan kuitenkin käsitellä alkuun seuraavaa aihetta:

Miksi et ole saanut lukijoita blogiisi?

Suurin osa ihmisistä alkaa kirjoittamaan blogia ja kertoo omasta elämästään. Eikä siinä mitään, se kuuluu lifestyle-bloggaamiseen. Mutta tänä päivänä on tärkeää kirjoittaa niistä aiheista, jotka kiinnostavat lukijoita, ei pelkästään sinua.

Yksi syy sille, miksi et ole saanut lukijoita blogiisi on se, että olet vain kirjoittanut.

Voit toki vain kirjoittaa, mutta jos et huomioi sisällössäsi lukijaa, et todennäköisesti koskaan saa lukijoita lukemaan postauksiasi. Kun lukija tulee postaukseen, hän odottaa postaukselta jotain. Eikö niin?

Hän on klikannut postaustasi sen takia, että haluaa jotain lisäarvoa sitä kautta. Eikö niin?

Jos kirjoitat niitä ja näitä, lukija ei tule koskaan palaamaan postaustesi pariin. Niin karulta kuin se kuulostaakin, totta se on.

Kolme sääntöä, joista en koskaan luovu ja joiden avulla saan enemmän lukijoita blogiin

1. Päätä säännöllinen postaustahti

Säännöllisyys kaikessa tekemisessä on se ensimmäinen asia, jonka pitää olla kunnossa.

Säännöllisyyden taika on uskomaton.

Darren Hardy antaa kirjassaan Compound Effect loistavan vinkin, joka kuuluu näin:

”Hyvät valinnat + Säännöllisyys + Aika = Radikaalit Muutokset”

Ja tätä samaa sääntöä olen itsekin ymmärtänyt käyttää blogissani vuosien ajan. Säännöllisyys on avainasemassa.

Säännöllisyydellä tarkoitan sitä, että päätät, miten usein julkaiset blogipostauksen. Sillä ei ole väliä, onko se päivittäin, 3 kertaa viikossa, kerran viikossa vai joka toinen viikko.

Aloita siitä määrästä, joka tällä hetkellä tuntuu sinulle mahdolliselta. Lukijat nimittäin odottavat uusia tekstejäsi, JOS ratkaiset heidän ongelmiaan ja saat heidät kiinnostumaan viestistäsi.

Luo siis houkuttelevaa sisältöä.

Kirjoita aihealueista, jotka osuvat lukijan ongelmiin, kysymyksiin tai toiveisiin.

Tunnista lukijan vaikeudet, kamppailut ja sisällöt, joista he rakastavat lukea.

Miten tämä sitten on mahdollista?

Säännöllisellä postaustahdilla. Alat nimittäin jossain vaiheessa ymmärtämään, mikä asia kiinnostaa lukijaa kaikista eniten ja mikä asia ei. Saattaa nimittäin olla, että osa postauksista, joita kirjoitat, on sinusta erinomaisia mutta lukijan mielestä ei.

Siksi kannattaa aina kirjoittaa lisäarvoa tuottavaa sisältöä ja pyrkiä siihen, että postaus on loistava.

 

Loistavan postauksen ongelma on vain siinä, että ihmiset, jotka lukevat loistavan postauksen, haluavat lukea lisää samasta aiheesta, mikä johtaa siihen, että joudut kirjoittamaan lisää.

Neil Patel on yhdysvaltalainen SEOn ja markkinoinnin guru, ja hän sanoo postauksessaan, että verkkosivustoilla, joilla on jatkuvasti korkealaatuista sisältöä, tapahtuu huomattavaa liikenteen kasvua 7,8 kertaa enemmän kuin niillä, joilla ei ole.

2. Kirjoita houkuttelevia otsikoita

Tästä aiheesta olen kirjoittanut paljon, mutta haluan vielä korostaa otsikon tärkeyttä.

Otsikko on se, joka saa UUDEN lukijan klikkaamaan postaustasi.

Suunnittele houkutteleva otsikko. Yritä keksiä jokin viesti otsikollesi.

Eräs tutkimus on osoittanut Upworthy-sivuston blogipostausten lukijamäärien vaihtelevan 500 % riippuen otsikosta ja sen houkuttelevuudesta.

Otsikon tärkeyttä on turhaa aliarvioida. Sillä on merkitystä.

Herätä ihmisten uteliaisuus otsikolla ja pyri saamaan lukija klikkaamaan otsikkoa.

Olen kirjoittanut aiheesta muutaman muunkin postauksen, jotka suosittelen lukemaan.

101 valmista ja houkuttelevaa postausideaa bloggaajalle
101 valmista ja myyvää postausideaa yrittäjälle
Miten kirjoittaa otsikko | 11 vinkkiä koukuttavan otsikon kirjoittamiseen 2020
28 blogipostausideaa, joiden avulla ”sillisalaattiblogi” saa lisää lukijoita
5 karmeinta lifestyle-blogien otsikkoa kautta aikojen

3. Jaa postauksia eri kanavissa

Sosiaalinen media on loistava tapa saada lisää lukijoita blogiisi. Se tarjoaa sinulle kaksi valmista vaihtoehtoa – ilmaisen sekä maksetun.

Ilmaisella vaihtoehdolla perustat tilin sosiaaliseen mediaan ja aloitat sisällön jakamisen sivuillasi tai profiilissasi.

Maksullisella vaihtoehdolla maksat siitä, että sisältöäsi mainostetaan kyseisellä alustalla. Jos päätät maksaa sisältösi jakamisesta, muista tehdä budjetti.

Jos budjettisi on tiukka, noudata ilmaista strategiaa.

Älä kuitenkaan yritä olla joka paikan höylä, koska jos postaat jokaiseen alustaan, ajat itsesi luultavasti ennen pitkää burnoutin partaalle. Sitä en voi suositella kenellekään.

Tunnista, mitkä sosiaalisen median kanavat ovat parhaimpia oman blogisi markkinointiin ja mainontaan. Aloita kolmesta neljästä eri kanavasta. Voit laajentaa tulevaisuudessa, jos haluat.

Jos haluat nuoria lukijoita blogiisi, suosittelen TikTokia, Snapchatia tai Instagramia. Jos puolestaan tavoittelet keski-ikäistä lukijakuntaa, silloin kanava voisi olla Pinterest, Twitter tai Facebook. Jos puolestaan haluat kirjoittaa yrittäjille tai puhua työelämässä käyville ihmisille, silloin paras paikka voisi olla LinkedIn.

Tutustu eri kanavien käyttötarkoituksiin, koska jokaista sosiaalisen median alustaa käytetään eri tavalla.

Kertauksena kolme sääntöä, joista en koskaan luovu ja joiden avulla saan enemmän lukijoita blogiin:

1. Päätä säännöllinen postaustahti
2. Kirjoita houkuttelevia otsikoita
3. Jaa postauksia eri kanavissa

Minkä säännön sinä otat seuraavaksi käyttöön? Entä mitä bloggausperiaatteita sinulla on?

Julkaistu kategoriassa:
Tiia_kuva

Hei, olen Tiia Konttinen ja olen Suomen tuloksellisin yritysblogivalmentaja. Autan kunnianhimoisia yrittäjiä ja verkkovalmentajia kasvattamaan liikevaihtoa automatisoimalla myyntiä yritysblogin ja markkinointiautomaatioiden avulla.

Olen valmentanut yli 4000 bloggaajaa ja yrittäjää vuodesta 2016 alkaen hyödyntämään yritysblogia ja sisältömarkkinointia myynnin kasvattamiseksi.

Olen myös auttanut useita yrittäjiä nostamaan vuosiliikevaihtonsa yli 100 000 euroon hyödyntämällä sisältö- ja digimarkkinointia.

Jos olet kunnianhimoinen, haluat kasvattaa omaa liiketoimintaa ja rakastat kirjoittamista, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Uusin videoni:

Tarvitsen apua

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 223 tilaajien joukkoon

Mitä etsit?