10 sisältömarkkinoinnin keinoa, joiden avulla erotut kirkkaasti massasta

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

10 sisältömarkkinoinnin keinoa, joiden avulla erotut kirkkaasti massasta. Digitaalisella aikakaudella sisältömarkkinoinnista on tullut yksi tehokkaimmista keinoista tavoittaa potentiaalisia asiakkaita. Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on luoda arvokasta ja informatiivista sisältöä, jota kohdeyleisösi pitää kiinnostavana, informatiivisena, hyödyllisenä ja lisäarvoa tuottavana. Valitettavasti et ole ainoa alasi yrittäjä, joka (yrittää) hyödyntää sisältömarkkinointia oman yrityksensä markkinoimisessa. Kysymys kuuluukin, miten saada oma sisältö erottumaan selkeästi massasta.

Välihuomautus:

Tämän postauksen sisällöntuotannossa on käytetty tekoälyä. 60 % sisällöstä on tekoälyn tuottamaa ja 40 % on minun tuottamaani. Halusin testata ChatGPT:ta käytännössä ja tässä on lopputulos. Mikä on lopullinen kantani tekoälyn käytöstä? Sen saat tietää tästä tallenteesta.

10 sisältömarkkinoinnin keinoa, joiden avulla erotut kirkkaasti massasta

Tässä postauksessa käyn kanssasi läpi kymmenen sisältömarkkinoinnin keinoa, jotka auttavat yritystäsi erottumaan massasta ja tulemaan huomatuksi ilman tyrkyttävää ja aggressiivista markkinointia.

1 | Luo yrityksellesi sisältömarkkinointistrategia

Heh, pakkohan se oli tähän ensimmäiseksi laittaa. Nimittäin ilman sitä virallista strategiaa kaikki sisältö ja toimenpiteet, joita teet, ovat irrallisia asioita markkinoinnin virrassa. Ensimmäinen askel upean sisällön luomisessa on siis sisältömarkkinointistrategian kehittäminen. Tämä edellyttää, että

  • tunnet oman yleisösi (eli potentiaaliset asiakkaat)
  • ymmärrät heidän tarpeensa ja mieltymyksensä
  • tuotat sisältöä, joka vastaa näitä tarpeita.

Luomalla selkeän sisältömarkkinointistrategian voit varmistaa, että sisältösi on linjassa koko yrityksen tavoitteiden kanssa ja että se tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan oikeassa kanavassa.

2 | Luo korkealaatuista sisältöä

Jos olet seurannut minua jo jonkin aikaa, tiedät, ettei tämäkään kohta ole yllätys. Sisältöä ei pidä koskaan tuottaa pelkän sisällön vuoksi, vaan jokaisella sisällöllä tulee olla oma paikkansa, tavoitteensa ja mittarinsa. Tiedän, tiedän, se kuulostaa niin tylsältä ja harmaalta, mutta nämä ovat niitä asioita, joiden avulla näet, että sisältö oikeasti toimii.

Kukaan ei halua tuottaa tuntikausia sisältöä, jota ei lueta, jaeta ja johon ei reagoida. Se nimittäin vie motivaation aika nopeasti alas. Laadukas sisältö on siis avain minkä tahansa sisältömarkkinointistrategian menestykselle. Sisällön tulee olla informatiivista, mukaansatempaavaa ja osuvaa kohdeyleisösi kannalta. Sen tulee myös olla hyvin kirjoitettua, virheetöntä ja helppolukuista. Tuottamalla laadukasta ja ikivihreää sisältöä voit vahvistaa yrityksesi ajatusjohtajuutta alallasi ja rakentaa luottamusta yleisösi kanssa.

3 | Käytä visuaalista sisältöä

Vaikka koulutan ja opetan tekstisisällön tuottamista, se ei tarkoita, etteikö muita sisältömuotoja kannattaisi käyttää. Ilman muuta kannattaa. Visuaalinen sisältö, kuten kuvat, videot ja infografiikat, on houkuttelevampaa ja mieleenpainuvampaa kuin pelkkä teksti. Visuaalisen sisällön sisällyttäminen sisältömarkkinointistrategiaasi voi auttaa sinua kiinnittämään yleisösi huomion ja tekemään sisällöstäsi jaettavampaa.

Mitä enemmän sisältöäsi jaetaan, sitä laajemman yleisön tavoitat ja sitä suurempi määrä potentiaalisia asiakkaita oppii tuntemaan sinut. Visuaalista sisältöä ei tarvitse miettiä liian vaikeasti.

  1. Voit esimerkiksi kuvata minuutin pätkän itseäsi, kun teet töitä. (Usko pois, tämä kiinnostaa ihmisiä.)
  2. Napsi siitä 20 sekunnin pätkiä.
  3. Lisää videon päälle vähän tekstiä ja musiikkia.
  4. Julkaise se TikTokina tai IG Reelsinä.
  5. Tämän jälkeen voit hankkia linkin IG reelsiin ja lisätä sen blogitekstiin.

Tässä siitä hyvä esimerkki.

4 | Optimoi sisältösi hakukoneita varten

Hakukoneoptimointi (SEO = Search Engine Optimization) on välttämätöntä, jotta sisältösi tavoittaa oikeat ihmiset myös orgaanisesti. Optimoimalla sisältösi hakukoneita varten voit parantaa hakusi sijoitusta ja houkutella lisää orgaanista liikennettä kotisivuille tai blogiin. Hakukoneoptimointi ei ole niin vaikeaa kuin miltä se saattaa tällä hetkellä tuntua. Itse asiassa useat opiskelijani ja asiakkaani ovat sanoneet, miten helppoa se on, sen jälkeen kun olen avannut sen heille yksinkertaisilla esimerkeillä.

Kokemukseni mukaan iso osa yrityksistä ja yrittäjistä ei ole tehnyt hakukoneoptimointia oikeastaan millään tavalla. Se tarkoittaa, että jo pelkästään sillä, että alat optimoimaan omaa sisältöäsi, nouset nopeasti Googlen hakutulosten kärkeen.

10 sisältömarkkinoinnin keinoa

5 | Markkinoi sisältöäsi

Vaikka lähtökohtaisesti pyrinkin siihen, että saat lisää kotisivujen ja blogin kävijöitä ilmaiseksi, se on vain yksi osa sisällön markkinointia.  Jotta sisältösi saa sen ansaitseman huomion, sinun on kerrottava siitä rohkeasti yleisöllesi. Jaa sisältöäsi sosiaalisessa mediassa, uutis- tai viikkokirjeissä sekä muissa kanavissa tavoittaaksesi laajemman yleisön. Voit pyytää ystäviäsi tai kollegoita jakamaan sisältöäsi heidän omissa kanavissaan, kannustaa lukijoita jakamaan sisältöä eteenpäin ja käyttää myös maksullista mainontaa.

Maksullisen mainonnan kohdalla muistutan kuitenkin, että aloita pienillä budjeteilla, jonka jälkeen kasvata budjettia, jos saat omasta mielestäsi riittävän hyvin näkyvyyttä postauksellesi.

6 | Käytä sähköpostimarkkinointia

Sähköpostimarkkinointi on erittäin tehokas tapa mainostaa sisältöäsi ja olla yhteydessä yleisöösi. Lähettämällä säännöllisesti uutiskirjeitä ja päivityksiä voit pitää yleisösi ajan tasalla ja sitoutuneena yritykseesi. Muista vanha sanonta: ”Poissa silmistä, poissa mielestä”. Se pätee varsinkin tänä aikana erittäin hyvin.

Useat yrittäjät lähettävät uutiskirjeen kerran kuukaudessa tai pahimmillaan neljä kertaa vuodessa. Mutta karu fakta on, että ihmiset ehtivät jo siinä ajassa unohtaa, kuka olet ja mitä teet. Varsinkin kun henkilö liittyy sähköpostilistallesi, hänet tulee ohjata tervetuloa-automaation läpi, jossa viestejä lähetetään hieman tiiviimmin kuin normaalisti. Tällä tavalla henkilö oppii tietämään ja muistamaan sinut. Kun sisältö on riittävän laadukasta, hän avaa viestejäsi myös jatkossa. Myöhemmin viestien määrää voidaan vähentää esimerkiksi siten, että lähetät kirjeen joka toinen viikko.

7 | Tee yhteistyötä vaikuttajien kanssa

Vaikuttajamarkkinointi on suosittu markkinointitekniikka, joka edellyttää kumppanuutta vaikuttajien kanssa tuotteiden tai palveluiden mainostamiseksi. Tekemällä yhteistyötä vaikuttajien kanssa voit hyödyntää heidän laajaa ja sitoutunutta yleisöään ja lisätä bränditietoisuuttasi.

Yhteistyön tavoite voi olla nimenomaan bränditietoisuuden kasvattaminen, näkyvyys tai vaikka myynti. Asettakaa yhdessä tarkka tavoite sekä mittarit, ja muista, ettei kampanjan aikana voi vaihtaa tavoitteita toiseksi. Anna vaikuttajalle semi-vapaat kädet sisällön tuottamiseen mutta pyydä nähdä sisällöt etukäteen. Näin varmistat, että sisältö on oikeaa eikä sisällä asiavirheitä (joita valitettavasti joskus tulee ihan inhimillisistäkin syistä).

8 | Käytä sisältöäsi uudelleen

Kierrätys kannattaa! Sisällön uudelleenkäyttö tarkoittaa olemassa olevan sisällön ottamista ja sen uudelleenkäyttöä eri muodossa tai eri alustalla. Tämä voi auttaa sinua tavoittamaan laajemman yleisön ja saamaan enemmän arvoa olemassa olevasta sisällöstäsi. Miksi keksiä pyörää uudelleen, kun vanhaa voi hyödyntää mainiosti? Voit esimerkiksi ottaa blogitekstin ja muotoilla siitä viisi LinkedIn-julkaisua ja julkaista ne vaikka peräkkäisinä päivinä. Tai jos sinulla on Youtube-video, voit uudelleenkäyttää sisältöä Reelseissä, Shorteissa tai TikTokissa.

Lue myös tämä: Miten kirjoittaa kiinnostavasti [vältä jargon, liirum laarum ja kliseet]

9 | Analysoi tulokset

Tiedän, tilastojen katsominen ja niiden tulkinta ei ole kaikista mielenkiintoista. (Onneksi minusta se on yksi tämän työn parhaista puolista!) Mutta jotta voit määrittää sisältömarkkinointistrategiasi tehokkuuden, sinun on analysoitava tulokset. Käytä analytiikkatyökaluja seurataksesi verkkosivustosi liikennettä, sosiaalisen median sitoutumista ja muita mittareita. Siten näet, kuinka sisältösi toimii. Älä seuraa tilastoja päivittäin tai edes viikoittain. Alussa kerran kuussa riittää mainiosti. Fakta kuitenkin on, etteivät ihmiset aina reagoi välittömästi uuteen sisältöön. Joskus sisältöä tulee jakaa ja mainostaa useamman kerran, että ihmiset tarttuvat siihen.

Anna siis sisällölle aikaa tehdä työnsä ja analysoi tulokset sen jälkeen.

Lue myös tämä: Näin teet yritysblogilla 100 000 € vuodessa

10 | Paranna strategiaasi vähän kerrassaan

Kerron sinulle pienen tarinan. Kun aloitin digiyrittäjänä vuonna 2015, kirjoitin e-kirjalleni myyntisivun. Kun julkaisin myyntisivun ja avasin myynnin, seurasin myyntejä minuutti minuutilta. Jos en viiteen minuuttiin saanut yhtään kauppaa, olin aivan vakuuttunut siitä, että myyntisivussa oli jotain vikaa. Joten muutin sitä jatkuvasti. Toistin tätä samaa rataa kolme viikkoa, kunnes myyntiä ei tullut enää ollenkaan. Siinä vaiheessa oli erittäin vaikeaa tietää, mikä 258 myyntisivun versiosta oli se, johon minun olisi pitänyt palata, jotta myynti olisi lähtenyt jälleen käyntiin.

Tarinan opetus on tämä:

Mitä enemmän teet muutoksia samalla kertaa, sitä vaikeampaa sinun on lopulta tietää, mikä muutos parantaa tai heikentää tuloksia. Siksi luotan aina dataan, sillä data ei valehtele, mutta oma fiilis, tunnetaso, stressitaso, uskomukset, myytit ja väsymystila valehtelevat. Jos teet päätöksiä pelkästään tunteiden pohjalta, myyntisi voi sakata lopullisesti. Ja sitä meistä ei kumpikaan halua.  Käytä siis analytiikan avulla saamiasi oivalluksia strategiasi tarkentamiseen ja entistä paremman sisällön luomiseen. Sellainen sisältö resonoi yleisösi kanssa.

Yhteenveto

Luettuasi tämän postauksen ymmärrät, että uusien asiakkaiden saaminen on ratkaisevan tärkeää yrityksesi kasvulle ja menestykselle. Sisältömarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa kohdeyleisösi ja rakentaa vahvaa brändiläsnäoloa verkossa.

Kehittämällä selkeän sisältömarkkinointistrategian, luomalla laadukasta sisältöä ja käyttämällä erilaisia ​​markkinointitekniikoita voit erottua kilpailijoista ja saavuttaa tavoitteesi.

  • Kenties haluat nostaa yrityksesi liikevaihdon 100 000 euroon vuodessa.
  • Tai ehkä haluat kasvattaa myyntiä sen verran, ettei sinun tarvitse enää elää ”palkkapäivästä palkkapäivään”.

Parhaista yrityksistäsi huolimatta saatat kuitenkin kokea suuriakin haasteita houkutella uusia asiakkaita säännöllisesti. Saatat viettää lukemattomia tunteja verkostoitumiseen, sosiaalisen median julkaisujen tekemiseen, kylmäpuheluihin tai mainontaan, mutta silti sinulla on vaikeuksia saada liidejä eli potentiaalisia asiakkaita.

Kuulostaako tämä tutulta?

Jos näin on, et ole yksin. Monet kaltaisesi naisyrittäjät kohtaavat samanlaisia ​​haasteita uusien asiakkaiden houkuttelemisessa. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että on olemassa ratkaisu, joka voi auttaa sinua voittamaan tämän esteen – elegantti sisältömarkkinointistrategia.

Kuten kerroin tässä postauksessa, sisältömarkkinointi on strateginen lähestymistapa, joka keskittyy luomaan ja jakamaan arvokasta, lisäarvoa tuottavaa ja johdonmukaista sisältöä selkeästi määritellyn yleisön houkuttelemiseksi ja säilyttämiseksi. Sisältömarkkinoinnin avulla voit vakiinnuttaa itsesi alasi asiantuntijaksi, rakentaa luottamusta ja uskottavuutta yleisösi keskuudessa ja viime kädessä saada lisää asiakkaita ja kauppaa.

Tässä on muutamia tapoja, joilla sisältömarkkinointi voi auttaa sinua houkuttelemaan uusia asiakkaita:

  • Se parantaa läsnäoloasi verkossa: Luomalla ja jakamalla laadukasta sisältöä säännöllisesti voit parantaa sijoitustasi hakukoneissa, jolloin potentiaalisten asiakkaiden on helpompi löytää sinut verkosta.
  • Se rakentaa auktoriteettiasi: Jakamalla asiantuntevaa sisältöä blogipostausten, sosiaalisen median julkaisujen ja muun sisällön kautta voit nostaa itsesi alasi ajatusjohtajaksi ja saavuttaa kohdeyleisösi luottamuksen ja kunnioituksen.
  • Se lisää bränditietoisuuttasi: Luomalla ja jakamalla kiinnostavaa sisältöä, joka resonoi kohdeyleisösi kanssa, voit lisätä brändisi näkyvyyttä ja kattavuutta sekä houkutella uusia potentiaalisia asiakkaita.

Kun haluat rinnallesi kumppanin, joka ymmärtää sinua ja haluaa nähdä sinun yrityksesi kasvavan ja kukoistavan, ota yhteyttä. Olen erikoistunut auttamaan naisyrittäjiä luomaan ja toteuttamaan tehokkaita tuloksia tuovia sisältömarkkinointistrategioita. Blogikirjoituksista ja sosiaalisen median päivityksistä uutis- ja viikkokirjeisiin autan sinua luomaan sisältömarkkinointistrategian, joka resonoi kohdeyleisösi kanssa ja tuo kauan kaivattuja uusia asiakkaita säännöllisesti.

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

Julkaistu kategoriassa: