3 helppoa askelta lifestyle-blogin kaupallistamiseen

3 helppoa askelta lifestyle-blogin kaupallistamiseen. Edellisessä postauksessa puhuin siitä, kuinka aloittaa lifestyle-blogi, jota kehutaan. Samalla mainitsin muutamia vinkkejä, kuinka esimerkin blogin voisi kaupallistaa.

Tässä postauksessa annan sinulle hurjan paljon muitakin esimerkkejä, mutta ennen kuin mennään siihen, katsotaan yhdessä

3 helppoa askelta lifestyle-blogin kaupallistamiseen

Tiedän, että moni bloggaaja välttelee blogin kaupallistamista, koska pelkää, että tyyli muuttuu. Mutta oikein tehtynä tyyli ei muutu mihinkään. Itse asiassa mitä enemmän pystyt pitämään kiinni omasta tyylistäsi, sitä paremmin kaupallistaminen toimii.

1. Ole oma itsesi – pidä ihana tyylisi

Helposti ajatellaan, että rahan saamiseksi pitää olla tosi myyvä. No ei pidä. Ihan jo pelkästään auttamalla lukijoitasi sinun on mahdollista saada tuloja.

Ajattele asiaa tällä tavalla:

Kirjoitat samalla tavalla kuin tähänkin saakka, mutta nyt vain lisäät yhden affiliate-linkin kolme kertaa postaukseen.

Ei ollut vaikeaa, eihän?

Toki esimerkiksi affiliate-markkinointia voidaan tehdä todella strategisesti, ja suosittelen, että teet niin, mutta aivan alussa sen ei tarvitse olla tämän vaikeampaa.

Sinun tyylisi puree joka tapauksessa jo nyt lukijoihin. Siksi siitä kannattaa pitää kiinni. Se, miten kaupallistat, on vain kirsikka kakun päällä.

2. Ole valikoiva tuotteiden suhteen

Määrä ei koskaan korvaa laatua. Ei tässäkään tapauksessa. Sinun kannattaa valita kourallinen tuotteita (3–5) tai brändejä, joita suosittelet tasaisesti. Tasainen ei tarkoita päivittäin eikä välttämättä edes viikoittain. Vaan luonnollisesti.

Ja parastahan tässä on se, ettei sinun tarvitse kirjoittaa tuotteesta montakaan postausta, sillä voit aina sopivan tilaisuuden tullen ohjata lukijaa lukemaan lisää tuotteesta varsinaiseen affiliate-postaukseen.

Suomessa lukijamäärät ovat varsin pieniä, joten lukijamäärän maksimointi affiliate-postauksessa on avain hyviin tuloihin.

3. Kuuntele yleisöäsi ja ole luottamuksen arvoinen

Vaikka blogi on sinun ja voit teoriassa kirjoittaa sinne mistä tuotteista haluat, muista että jos sinun yleisösi ei luota sinuun, he eivät osta mitään, mitä suosittelet. Siksi kannattaa aina kuunnella herkällä korvalla, mitä mieltä lukijat ovat suosittelemistasi tuotteista.

Kysy heidän mielipidettään. Kysy mitä vastaavia tuotteita he itse käyttävät. Tee vertailupostauksia ja ole neutraalin avoin lukijoiden tuotteita kohtaan. Älä koskaan mollaa niitä, äläkä korosta ylipursuavasti. Kerro mistä tykkäät ja mikä ei sovi sinulle. Se riittää.

Tämä näyttää sinun yleisöllesi, että kuuntelet heitä ja että heidän mielipiteellään on väliä. Tämä syventää luottamussuhdetta, joka puolestaan pitkällä aikajänteellä parantaa tulojen saantiasi.

Miksi puhun vain affiliate-markkinoinnista?

Koska se on helpoin ja nopein tapa aloittaa rahan tienaaminen oman blogin avulla. Kaupalliset yhteistyöt ovat myös hyviä, mutta niiden saaminen vaatii enemmän aikaa ja vaivaa.

Jos sinulla on nyt blogissasi tuotteita, joista kerrot, voit katsoa olisiko affiliate-verkostoisssa yritys tai brändi, jonka affiliate-linkin voisit sinne lisätä.

Jos olet ostanut oman tuotteen Sokokselta mutta saman tuotteen saa Hyvinvoinnin tavaratalosta ja sinulla on mahdollisuus saada Hyvinvoinnin tavarataloon affiliate-linkki, lisää se ihmeessä postaukseen. Kerro avoimesti, että kyseessä on affiliate-linkki ja että tuotteen voi ostaa myös Sokokselta.

Silloin tapahtuu kaksi asiaa:

  1. Lukija luottaa siihen, että ajattelet hänen parastaan, koska tarjoat vaihtoehtoja.
  2. Lukija ostaa todennäköisesti tuotteen sinun affiliate-linkkisi kautta, jos hänellä ei ole lähellä Sokosta.

On aina paljon helpompaa ostaa suoraan verkkokaupasta saman tien kuin kulkea esimerkiksi bussille 10 kilometriä ja käydä ostamassa tuote paikan päältä.

Lue myös tämä: Tee töitä kotona | Rakenna blogista 27 422 euron kuukausitulovirta

Muita tapoja kaupallistaa lifestyle-blogi

Halusin kerätä sinulle tähän listan, millä muilla tavoilla voit kaupallistaa blogisi affiliate-markkinoinnin lisäksi. Sanon lisäksi, sillä tulovirtaa ei kannata koskaan jättää vain yhden tavan varaan.

Pienistä puroista kasvaa suuria virtoja.

Esimerkkejä:

  • Yksi kaupallinen yhteistyö voi tuottaa sinulle kuukaudessa 200 euroa.
  • Toinen kaupallinen yhteistyö voi tuoda 250 euroa kuukaudessa.
  • Yksi affiliate-tuote voi tuoda komissioita 100 euroa.
  • Toinen voi tuoda komissioita 150 euroa.
  • Kolmas voi tuoda 75 euroa.
  • Mainokset voivat tuoda 30 euroa kuussa.

Vaikka purot ovat suht pieniä, niistä kertyy jo 805 euroa yhdelle kuukaudelle.

Tässä vielä 23 keinoa, miten voit kaupallistaa oman blogisi:

  1. Affiliate-markkinointi (suoraan yrityksen kautta tai affiliate-verkostojen kautta, kuten Tradedoubler, Tradetracker, Adtraction, Amazon…)
  2. Omien tuotteiden myynti (fyysiset tai digitaaliset)
  3. E-kirjojen kirjoittaminen ja myyminen
  4. Maksullisten webinaarien pitäminen
  5. Kaupalliset yhteistyöt
  6. Google Adsense -mainokset (tai vastaavat, kuten Mediavine, AdThrive…)
  7. Oman mainostilan myynti yrityksille tai brändeille
  8. Blogin rakentaminen, kaupallistaminen ja myynti eteenpäin
  9. Freelancerina toimiminen
  10. Haamukirjoittaminen yrityksille
  11. Omien valokuvien myynti
  12. Oma verkkokauppa, jossa myyt blogin brändin tuotteita
  13. Mallien, pohjien tai suunnitelmien myyminen
  14. ”Striimaustulojen” tai lahjoituksien hankkiminen
  15. Tarkasti rajattujen, uniikkien palvelujen myynti alan yrityksille
  16. Konsultointi (esim. sisällöntuottaminen yrityksille)
  17. Henkilökohtainen sparraus tai valmennus
  18. Tuotearvostelut yhdistettynä affiliate-markkinointiin
  19. Tuotevertailut yhdistettynä affiliate-markkinointiin
  20. Maksulliset workshopit tai koulutukset (livenä tai verkossa)
  21. Linkkien kautta tienaaminen (esim. Vikilink tai Skimlink)
  22. Puhujakeikat
  23. Mainosbannerit (liitettynä affiliate-markkinointiin)

 

Nyt tiedät 3 helppoa askelta lifestyle-blogin kaupallistamiseen. Minkä askeleen sinä otat seuraavaksi haltuun?

Julkaistu kategoriassa:
Tiia_kuva

Hei, olen Tiia Konttinen ja olen Suomen tuloksellisin yritysblogivalmentaja. Autan kunnianhimoisia yrittäjiä ja verkkovalmentajia kasvattamaan liikevaihtoa automatisoimalla myyntiä yritysblogin ja markkinointiautomaatioiden avulla.

Olen valmentanut yli 4000 bloggaajaa ja yrittäjää vuodesta 2016 alkaen hyödyntämään yritysblogia ja sisältömarkkinointia myynnin kasvattamiseksi.

Olen myös auttanut useita yrittäjiä nostamaan vuosiliikevaihtonsa yli 100 000 euroon hyödyntämällä sisältö- ja digimarkkinointia.

Jos olet kunnianhimoinen, haluat kasvattaa omaa liiketoimintaa ja rakastat kirjoittamista, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Tarvitsen apua

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 221 tilaajien joukkoon

Mitä etsit?