89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Ensinnäkin haluan kertoa, että tulokset, jotka seuraavaksi näytän, ovat vuodelta 2018.

Toiseksi haluan kertoa, että neljä viikkoa tarkoittaa aktiivista myyntiaikaa mutta ennen sitä on tehty töitä.

Tässä postauksessa puran kaiken osiin, jotta näet, miten on mahdollista tehdä lähes 90 000 euroa muutaman viikon aktiivisella myynnillä.

Kyseessä on yhden verkkovalmennukseni kaksi lanseerausta, joista toinen on toteutettu toukokuussa 2018 ja toinen marraskuussa 2018. Lanseerauskuukaudet ovat vuosien saatossa vaihdelleet mutta tulokset ovat olleet samansuuntaisia.

Toukokuu

Myynti 18 628,30 € + erälaskut* (5 x 2 961,50 €) + laskulla mukaan tulleet (1 350,40 €) = 34 786,20 €

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Marraskuu

Myynti 26 598,50 € + erälaskut* (5 x 4 529,90 €) + laskulla mukaan tulleet (5 733,60 €) = 54 981,60 €

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Yhteensä 89 767,80 euroa myyntiä neljän viikon aikana.

*Erälasku tarkoittaa, että valmennus oli mahdollista maksaa kuudessa erässä. Ensimmäinen erä maksettiin ilmoittautumisen yhteydessä silloisen Checkoutin, nykyisen Paytrailin kautta. Tämä ensimmäinen erä tulee näkyviin tilastoihin, jotka näet yllä. Lopuista viidestä erästä lähetin laskun kuukausittain, seuraavasta kuusta alkaen. Summa on laskettu yhteen kaikista mukaan tulleista. Tämä summa kerrotaan siten viidellä kuukaudella.

Ei ole sinun syy, jos et saa verkkokurssia myydyksi

Haluan heti postauksen alussa kertoa, että jos et saa omaa verkkokurssiasi myydyksi, syy ei ole sinun. ”Gurut” sanovat, että kurssi myy itse itsensä, eikä sinun tarvitse tehdä muuta kuin vain mainostaa Facebookissa. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista sisään.

Joo, saattaa tulla, jos sinulla on isot mainosbudjetit ja tiedät, miten mainonta toimii. Yllä oleva tulos on kuitenkin saatu puhtaasti sisältömarkkinoinnin avulla. Nimittäin kesäkuuhun 2018 mennessä olin käyttänyt Facebook-mainontaan vain 1598,60 euroa.

Lue myös tämä: Verkkokurssin tekeminen: Näin suunnittelet ja teet ensimmäisen verkkokurssin

Mutta jos luet tätä nyt, tilanne on kohdallasi toinen. Rahaa ei tule. Kurssi ei myy. Ja se ketuttaa. Juuri siksi halusin kirjoittaa tämän postauksen, sillä haluan auttaa sinua näkemään ja oivaltamaan, miten verkkokurssi saadaan myydyksi. Eikä se vaadi jatkuvaa markkinointia, tyrkyttämistä ja tuputtamista.

On täysin mahdollista tehdä (lähes) koko vuoden myynti neljän viikon aikana. Se vaatii kuitenkin pitkäjänteistä JA hyvää etukäteissuunnitelmaa SEKÄ laadukasta suunnitelman toteutusta. 

Jos olet aikaisemmin tehnyt markkinointi- ja myyntikampanjoita hetken mielijohteesta, lätkäissyt tarjouksen Facebook-mainoksiin ja pyörittänyt mainosta viikon ajan 25 euron päiväbudjetilla, ole hyvä ja lopeta. Ota muutama minuutti aikaa ja lue tämä postaus. Ja mielellään jaa tämä kollegalle tai tuttavalle, joka kamppailee saman asian kanssa.

Ensimmäinen lanseeraus onnistuu, toinen, kolmas ja neljäs ei…

On täysin normaalia, että ensimmäinen lanseeraus onnistuu yli odotusten. Olet intoa täynnä, fiilis on katossa, rakennat hyvää pöhinää, olet innokas ottamaan uusia opiskelijoita vastaan. Olet ylpeä saavutuksestasi.

Ja sen jälkeen ego ottaa vallan.

Ajattelet, että tämä on helppoa hommaa ja että seuraava lanseeraus menee heittämällä läpi. Vaan ei mene. Toinen lanseeraus epäonnistuu. Samoin kolmas ja neljäs. Tässä vaiheessa olet jo epätoivon partaalla. Ajattelet ehkä, että tuotteessa on jotain vikaa. Tai sitten asiakkaita ei kiinnosta. Tai ehkä vika on markkinoinnissa. Tai myyntisivussa. Tai jopa sinussa… (ainakin minä ajattelin näin 2016 – 2017).

Alat tehdä muutoksia paniikissa. Ensin muokkaat myyntisivua. Sitten laitat vielä suuremman alennuksen. Sitten myyt jatkuvalla syötöllä. Rajaat osallistujamäärää. Lisäät kiireen tuntua.

Mutta kassakone ei vain kilise.

On olemassa täysin looginen syy, miksi ensimmäisen lanseerauksen jälkeen homma floppaa.

Seuraatko euroja vai tilastoja?

Sain tässä jokin aika sitten erittäin hämmentävän puhelun. Minulle yritettiin myydä markkinointiin liittyvää verkkokurssia. Kurssia myytiin sillä periaatteella, että tilastot ovat ihan humpuukia ja ainoa asia, joka merkitsee, on oikeanlainen mainosteksti. Pöyristyin.

Sanoin, että melkein tuplasin oman lanseeraukseni myynnin tekemällä VAIN KAKSI muutosta markkinointiin. Nuo kaksi muutosta pohjautuivat sataprosenttisesti tilastoihin.

Vaikka et olisi tilastoihminen, digiyrittäjänä sinun pitää tietää oman lanseerauksesi tilastot. Toisin sanoen:

  • Myyntisivulla käyneet
  • Ostaneet
  • Sähköpostiviestin avanneet
  • Linkin klikanneet

Näiden avulla lasketaan konversio sekä CTR (Click Through Rate). Nämä tunnusluvut kertovat, kannattaako sinun tehdä muutoksia vai ei ja MITÄ muutoksia kannattaa tehdä.

Lue myös tämä: Millainen on hyvä verkkokurssi?

Jos seuraat vain euroja, teet vääriä päätöksiä

Eurojen saaminen on tietysti yrittäjälle tärkeää. Euroilla maksetaan laskut ja saadaan voita leivän päälle. Mutta jos lanseerauksissa seuraat vain euroja, teet väistämättä vääriä päätöksiä. Katsos, jos olet sitä mieltä, että myyntiä ei tullut tarpeeksi, ensimmäinen looginen ajatus on, että myyntisivussa on jotain vikaa.

Joten muokkaat sitä. Mutta voi olla, että muokkaus viekin tulosta vielä huonompaan suuntaan. Kokemukseni mukaan ongelma ei ole myyntisivu vaan se, ettet saanut myyntisivulle tarpeeksi porukkaa. Ja siinä ei auta myyntisivun muokkaus.

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Kolmas syy, miksi lanseeraus ei onnistu on…

Suunnitelmallisuuden puute. Olisi vain niin helppoa laittaa FB-mainos pyörimään ja odottaa rahan virtaavan tilille. Mutta sorry nyt vaan, kun homma ei toimi niin verkossa. Ei ainakaan suomalaiselle (skeptiselle) yleisölle.

Toki on olemassa tuotteita, joita saadaan myytyä massoille pelkillä FB-mainoksilla. Mutta jos autat äitejä organisoimaan kiireistä perhearkea, on hyvin todennäköistä, että tarvitset muutakin kuin pelkät mainokset.

Kun itse aloitan lanseerauksen suunnittelun, aloitan aina 3 – 4 kuukautta ennen myynnin alkamista. Ja joka kerta aika loppuu silti kesken.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Laadukas suunnitelma saa asiakkaat vakuuttumaan ammattitaidostasi ja tulemaan mukaan kurssillesi. Vieläpä mielellään, ei pakotettuna.

Tämän takia rakastan lanseerauksia

Rakastan lanseerauksia, koska teen niitä vain kaksi vuodessa. Vuonna 2018 tein kahden lanseerauksen aikana lähes 90 000 euroa myyntiä, mikä on lähes puolet koko vuoden myynnistäni. Olen tehnyt jokaisen lanseerauksen ”yksin”, toisin sanoen minulla ei ole assaria, joka auttaisi esimerkiksi asiakaspalvelussa. (HUOM! Koska postaus on päivitetty 13.11.2023, vuosina 2019 – 2022 minulla on ollut tiimiä, joka on auttanut lanseerauksissa. Ja yksi syy oli nimenomaan se, että sain 2018 kaksi onnistunutta lanseerausta alle, jolloin oli helppoa palkata apukäsiä.)

Aiheesta lisää: 2018 BisnesKatsaus 109 063,82 €

Sen sijaan minulla oli parisen kymmentä kumppania, jotka auttoivatt minua kertomaan valmennuksestani muille. Kun lanseeraus oli ohi, pystyin nauttimaan vapaa-ajasta ja kiireettömyydestä vähintään seuraavat kolme kuukautta.

Kirjoitin yhden päivän aikana kolme blogipostausta ja ajastin ne. Toisen päivän aikana kirjoitin kolme viikkokirjettä ja ajastin ne. Kerran viikossa pidin FB-liven opiskelijoille ja vastasin heidän kysymyksiin. Joka toinen kuukausi pidin opiskelijawebinaarin. Pari kertaa viikossa vastasin sähköposteihin. Loppuajan olin vapaalla.

Mitä useamman onnistuneen lanseerauksen teen, sitä vähemmän minun tarvitsee käyttää aikaa lanseerauksen suunnitteluun.

Suurin osa työstä on jo tehty. Voin hyödyntää vuonna 2017 lähetettyjä myyntisähköposteja. Voin uudistaa postauksia ja jakaa niitä uudelleen somessa. Voin automatisoida laskutusta, sähköpostien lähettämistä ja ostojen vahvistamista.

Työmäärä helpottuu ja vapaa-aika lisääntyy. Mutta ensimmäisellä kerralla ei homma tietenkään sujunut näin. Eikä toisella. Tein paljon virheitä, joiden johdosta liiketoimintani lähes kaatui. Onneksi tajusin keskittyä tilastoihin enkä pelkkiin euroihin.

Näin toteutat onnistuneen lanseerauksen | Case Studyn stepit

Aloita suunnittelu 3 – 4 kuukautta ennen kuin haluat aloittaa myynnin. Tarvitset viisi erilaista suunnitelmaa. Nämä on mahdollista tehdä yhden työpäivän aikana, kun sinulla on valmis pohja olemassa.

  • Aikataulu ja sen pilkkominen viikkotasolle + yleinen suunnitelma
  • Sisältösuunnitelma
  • Teknisen toteuttamisen suunnitelma
  • Lanseerauksen toteutus käytännön tasolla
  • Jälkihoito ja jälkimarkkinointi

Tämän jälkeen suosittelen lämpimästi aloittamaan varsinaisen sisällön suunnittelun ja tuottamisen. Sisällön suunnitteluun menee maksimissaan kaksi työpäivää, sisällön tuottamiseen noin 12 työpäivää, jos kirjoitat kolme postausta tai viikkokirjettä yhden päivän aikana. Tämä tarkoittaa, että kalenteroit itsellesi täysiä työpäiviä, joiden aikana et tee muuta kuin kirjoitat ja pidät taukoja. Esimerkiksi itse teen niin, että kirjoitan läppärillä yhden blogitekstin, pidän sen jälkeen tauon, saatan käydä jopa 15 min kävelylenkillä.

Sitten kirjoitan toisen. Ja käyn kävelyllä ja lopuksi kirjoitan kolmannen ja käyn kävelyllä. Toki kirjoittamisen aikana käyn juomassa vettä ja vessassa. Lounas- ja kahvitauot pidän normaalisti myös. Kun ajastan blogitekstit ilmestymään viikon välein, minulla on yhden päivän jälkeen kolmen viikon postaukset ajastettuna.

Jos kirjoitan blogitekstit maanantaina, keskiviikkona tai torstaina kirjoitan viikkokirjeet samalla systeemillä. Viikkokirjeet ovat lyhyempiä, joten niitä ehdi kirjoittaa keskimäärin kolmeasta viiteen yhdessä päivässä.

Ja tämä on ihan realistista, kunhan vain teet ensin suunnitelman ja sen jälkeen otat kalenterista ajan kirjoittamista varten. Huomioi, ettei 12 työpäivää tarvitse ottaa peräjälkeen vaan 1–2 päivää viikossa riittää vallan mainiosti.

Sisällön suunnitelma sisältää:

  • vastustamattoman tarjouksen
  • myyntisivun copyn
  • blogipostaukset
  • viikkokirjeet sähköpostilistalle
  • sähköpostisarjat (esilämmitys-, lämmitys- ja myyntisarjat)
  • sosiaalisen median julkaisut

Tässä strategia, jota itse toteutan

Otan yhden päivän viikosta, jolloin kirjoitan 2–4 blogipostausta ja ajastan ne. Sen jälkeen otan toisen päivän, jolloin kirjoitan viikkokirjeitä 2–4 kappaletta ja ajastan ne. Toistan tätä ensimmäisen kuukauden aikana mahdollisimman tehokkaasti. Kalenteroin ajat etukäteen ja pidän niistä kiinni.

Somejulkaisujen (FB + IG) teon ja julkaisemisen ulkoistin 2018 joulukuussa Elinalle. Teimme yhdessä suunnitelman, ja hän toteutti sen. Tämä säästi minulta paljon aikaa.

Kaksi kuukautta ennen myynnin aloitusta

Ohjasin ihmisiä sähköpostilistalle maksuttoman liittymislahjan avulla. Liittymislahja voi olla webinaari, minikurssi tai vaikkapa lyhyt viiden päivän haaste. Itse tykkään tosi paljon erilaisista oppaista, työkirjoista sekä case studyeista.

Aiheesta lisää: Arvosta lukijaasi – tee hänelle liittymislahja (liidimagneetti), josta on hänelle OIKEASTI hyötyä

Aloitan esilämmityssähköpostisarjan lähettämisen. Tämä sisältää tyypillisesti 2–4 sähköpostia, jotka korvaavat viikkokirjeet. Samalla rakennan myyntisivua visuaalisesti. Myyntisivu on kirjoitettu jo kuukausi sitten, jotta pystyn hyödyntämään sitä muiden sisältöjen pohjana.

Lähden toteuttamaan lanseerausta teknisesti. Tämä kattaa muun muassa sen:

  • missä kurssi on myynnissä
  • miten myyntiprosessi etenee
  • miten ohjaan asiakkaan maksun jälkeen kurssille sekä
  • miten automatisoin koko prosessin mahdollisimman hyvin.

Jatkan sisällöntuottamista mahdollisuuksien mukaan. Pyrin siihen, että minulla on riittävästi sekä postauksia että viikkokirjeitä kirjoitettuna ja ajastettuna noin 2–4 viikkoa eteenpäin. Toisin sanoen, jos myynti päättyy 30.6., minulla on viikkokirjeitä ja postauksia ajastettu vähintään kahdeksi seuraavaksi viikoksi. Tämän avulla saan hoidettua myös jälkimarkkinointia eikä kukaan koe jäävänsä jonkin asian ulkopuolelle.

Aiheesta lisää: Millaisia tuloksia saadaan aikaan hyvällä sähköpostimarkkinoinnilla | Case Study

Kuukausi ennen myynnin aloitusta

Aloitan sähköpostilistan lämmittämisen kohti myyntiä. Ohjaan lukijan mindsetia pikkuhiljaa kohti tulevaa kurssia ja sen tuomaa apua. En kuitenkaan myy vielä. Testaan ja tarkistan kaikki automaatiot, ostoprosessin sekä kurssille liittymisen mahdollisimman monipuolisesti (eri selaimet, mobiili, tietokone, tabletti). Teen myös testioston eri laitteilla ja varmistan, että kaikki toimii kunnolla.

Mikäli mahdollista, teen asiakkaalle kuvalliset ohjeet, miten hän pääsee osallistumaan kurssille maksun jälkeen. Hyödynnän näitä kuvia myös myynnin tukena. Saatan myös tehdä lyhyen videon, jossa opastan kurssialustalle kirjautumisessa.

Kaksi viikkoa ennen myynnin aloitusta

Hengitän. Pysähdyn. Rentoudun. Pyörät pyörivät, eikä niitä voi enää pysäyttää. Myynti alkaa kahden viikon päästä. Nyt ei enää himmailla, vaan painetaan entistä kovempaa kaasua. Tässä kohtaa jännittää ihan pirusti, ihan joka kerta, kun lanseeraus on alkamassa. Se on ihana tunne. Olen tehnyt kolme kuukautta työtä lanseerauksen eteen. Nyt pääsen nauttimaan työni tuloksista. Ja niitä tulee takuuvarmasti.

Kun myynti alkaa

Varaudun siihen, että saatan olla kipeänä. Stressi laukeaa ja sairastun. Joko nyt tai heti, kun lanseeraus on päättynyt. Myös sinulle saattaa käydä näin (usealle opiskelijalleni on käynyt näin). Siksi suosittelen lämpimästi, että pyrit ajastamaan kaiken mahdollisimman pitkälle, jotta sinun ei tarvitse kipeänä tehdä mitään. Riittää, että vastaat sähköposteihin kerran päivässä. Ja muuten lepäät.

Myynnin aikana ohjaan mahdollisimman paljon ihmisiä myyntisivulle muun muassa:

  • blogipostauksilla
  • sähköpostiviesteillä
  • somejulkaisuilla
  • kumppaneiden avulla
  • pop upilla / alert barilla
  • ylänavigaation linkillä
  • henkilökohtaisesti kutsumalla

Toteutan tätä suunnitellusti ja tasaisesti joka päivä myynnin ajan.

Pidän myyntiajan kohtalaisen lyhyenä

Itse pidän myyntiä auki korkeintaan kaksi viikkoa. Kolme viikkoa on aika pitkä aika ylläpitää hyvää pöhinää somessa ja blogissa. Jos olet todella aktiivinen, voit kokeilla 5 päivän lanseerausta mutta riskinä on tällöin, etteivät ihmiset ehdi mukaan lanseeraukseen.

Mitä lyhyempi myyntiaika on, sitä enemmän sinun täytyy panostaa markkinointiin ja näkyvyyteen. Muista, että tässä kohtaa Facebook-mainokset ja retargeting ovat oivallinen apu myynnin tukena. Pidä vain huoli, että seuraat Facebookin mainostussääntöjä.

Aiheesta lisää: Facebook sulki mainostilini… Älä tee tätä virhettä!

Kun myynti päättyy…

…saatan tulla kipeäksi vasta nyt. Siksi edelleen korostan, että sisältöjä kannattaa ajstaa lanseerauksen päättymisen jälkeen 2–4 viikoksi. Muussa tapauksessa voi käydä niin, etten tuota sisältöä blogiin, sähköpostilistalle tai someen useampaan viikkoon.

Se on harmi, sillä se antaa ihmisille vaikutelman, että olin vain heidän rahojensa perässä. Se puolestaan tuo haasteita seuraavaa lanseerausta silmällä pitäen. Uskottavuutta ja luottamusta on pyrittävä ylläpitämään välittömästi, myös lanseerauksen päättymisen jälkeen.

Nyt on aika hengähtää ja levätä. Olen tehnyt hyvää työtä ja nauttinut lanseerauksen jännittävästä tunteesta. Todennäköisesti lanseeraus piti minua jännityksessä ihan viime metreille saakka. Ainakin itselläni käy niin, että puolet kurssille osallistujista tulee mukaan viimeisenä päivänä. Siksi en stressaa vaikka ensimmäisellä viikolla ei kukaan ilmoittautuisi kurssille.

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

2 viikkoa lanseerauksen jälkeen

Kahden viikon kuluttua on tärkeää, että tilastoin kaiken. Aivan kaiken, kuten:

  • blogipostausten uniikit lukumäärät,
  • linkkien klikkaukset,
  • somejulkaisujen kattavuus,
  • profiilin toiminta,
  • ulkoisen linkin napsautukset,
  • sähköpostiviestien lähetysmäärät,
  • sähköpostiviestien avausprosentit,
  • sähköpostiviestien  klikkausprosentit,
  • myyntisivun uniikkien kävijöiden määrä,
  • kassalla käyneiden määrä,
  • ja konversiot.

Sen jälkeen ei tarvitse sen jälkeen miettiä mitään muuta. Riittää, että tilastoin tulokset exceliin. Jos olen levännyt riittävästi, voin tulkita tilastoja saman tien ja miettiä jo seuraavan lanseerauksen suunnitelmaa. Kaikista tärkeintä on kuitenkin tämä:

Tutki mikä toimii ja pidä se.

Tutki, mikä ei toimi ja kehitä tai vaihda se.

Älä tee, kuten minä olen joskus tehnyt ja muuttanut koko lanseerauksen alusta loppuun vain siksi, koska ajattelin, että se on hyvä idea. Ei ollut.

Ole läsnä opiskelijoille. Muista, että harva haluaa opiskella täysin itsenäisesti. Ihmiset haluavat vertaistukea. Perusta opiskelijoille Facebook-ryhmä, jossa olet myös itse läsnä.

Tyypillisimmät virheet

Meistä jokainen tekee virheitä. Vuosina 2016–2017 tein paljon virheitä. Näen myös muiden tekevän samoja virheitä. Tässä lista tyypillisimmistä:

  • ei panosteta suunnitelmaan,
  • tehdään kaikki hetken mielijohteesta,
  • tehdään kiireellä ja vasemmalla kädellä,
  • ei lämmitetä yleisöä,
  • kerätään yleisö väärään paikkaan,
  • tai ei kerätä yleisöä ollenkaan,
  • epäröidään suunnitelman toimivuutta ennen kuin on edes testattu,
  • aletaan himmailemaan viime metreillä,
  • unohdetaan levätä,
  • lanseerataan sama kurssi 3–6 kertaa vuodessa,

Näin teet ensimmäisen verkkokurssin kurssilla kerron sinulle kaiken – viikkotasolla

Olen siitä onnellisessa asemassa, että olen onnistunut useamman kerran peräkkäin toteuttamaan tuloksellisia lanseerauksia. Joka kerta olen pystynyt parantamaan tulosta ja kasvattamaan myyntiä.

Jokaisen lanseerauksen aikana olen myös tarkentanut viikkoaikataulua ja tehtävälistaa, joiden mukaan lanseeraan. Tein jopa niin, että purin koko lanseerausstrategiani Näin teet ensimmäisen verkkokurssin -kurssille. Kurssi sisältää:

  • kuinka löydät aiheen omalle verkkokurssille,
  • tai validoit sen, jos aihe on jo tiedossa,
  • kuinka suunnittelet kurssin sisällön,
  • kuinka teet kurssin sisällön,
  • kuinka nimeät ja hinnoittelet kurssisi,
  • kuinka pilotoit sen ja hankit ensimmäiset asiakkaat,
  • ja kuinka lanseeraat kurssin.

Kurssilla saat lanseerauksen

  • kirjallisen tehtävälistan viikkotasolla,
  • aikataulusuunnitelman,
  • sisältösuunnitelman,
  • teknisen toteutuksen suunnitelman,
  • lanseeraussuunnitelman,
  • jälkihoidon suunnitelman,
  • valmiit esilämmitys-, lämmitys- ja myyntisähköpostisarjat (saat siis kopioida nämä sähköpostit ja muokata niitä sopimaan omaan tyyliisi ja tuotteisiisi),
  • ohjeet, miten kasvatat yleisöä ennen lanseerausta ja lanseerauksen jälkeen,
  • valmiit taulukot tilastointia varten (riittää, että täytät taulukon ohjeen mukaan),
  • valmiin käsikirjoituksen minuutin myyntivideoon, jonka voit ladata Facebookiin tai Instagramiin,
  • ja paljon paljon muuta.

Lue lisää täältä ja ilmoittaudu mukaan.

Tässä muutamia palautteita kurssista:

”Tiian selkeiden ohjeiden avulla rakensin koronan yllättämälle bisnekselle ensimmäisen verkkokurssini, joka möi pilottivaiheessa yli 2500€ edestä kolmessa päivässä. Olen kiitollinen ja odotan innolla, miten menee kun pääsen tekemään kunnon lanseerauksen.” -Nelli Kivinen, Suomen positiivisin valokuvaaja

”Olen päässyt hyvään alkuun verkkokurssissa, ja todellakin hyödyllinen kurssi! materiaaliin voi palata halutessaan ja muistiinpanolehtiö pullottaa, kun tulee niin paljon ideoita. Tiia osaa hommansa, kurssi etenee järjestelmällisesti ja loogisesti ja sitä on helppo seurata. Extra + merkki tähtien perään lähtee Tiian hersyvälle naurulle, joka aina välillä pulpahtaa esiin asioiden välissä. Niin, ja toinen+ sille, ettei kurssista ole hiottu liian ”kiiltokuvamaista”. Persoona saa näkyä kursseilla ja inhimillisyys säilyä. Sitä toivon omillekin tulevaisuuden verkkokursseilleni alanvaihtoon liittyen.” -Terhi

  ”Todella loistava kurssi ja tästä kurssista saa tiivistetysti hyvän opetuksen verkkokurssin tekemisestä. Suosittelen kurssia!” -Timo

Lisää palautteita voit lukea kurssista täältä.

Psst… Pinnaa postaus Pinterestiin, niin löydät sen myöhemmin

89767 euroa myyntiä neljässä viikossa

Tämänkin voi jakaa... kuten HBOn tunnarit

Julkaistu kategoriassa: ,