5 turhaa virhettä myyntisivulla (ja miten korjaat ne nopeasti)

Tässä postauksessa kerron sinulle 5 turhaa virhettä myyntisivulla sekä nopeat vinkit, kuinka korjaat ne nopeasti.

Näyttääkö siltä, että kauppa ei tahdo käydä ja myynti hiipuu päivä päivältä? Et ole yksin. Vaikka taloustilanne on Suomessa haastava, se ei tarkoita, etteikö sinulle riittäisi asiakkaita. Heidät tulee vain löytää ja heille tulee kertoa oikeita asioita, jotta he ostavat sen, mitä heille tarjoat.

Jos mietit, mikä myyntisivu on ja tulisiko sinun kirjoittaa sellainen, voit tutustua alla oleviin postauksiin, joissa käyn aihetta syvällisemmin läpi:

5 turhaa virhettä myyntisivulla (ja miten korjaat ne nopeasti)

Tiesitkö, että jopa seitsemän kävijää kymmenestä jättää oston tekemättä, jos myyntisivu ei ole riittävän selkeä? Selkeys voi tarkoittaa useita eri asioita, kuten esimerkiksi

  • yksinkertainen ja helppolukuinen fontti
  • riittävästi valkoista tilaa, jossa silmä lepää
  • vähän kuvia ja erilaisia elementtejä
  • listoja
  • ja väliotsikoita.

Tässä kohtaa siis visuaalisuus on syytä heittää roskakoriin ja keskittyä siihen, että tekstiä on helppo lukea ja teksti on ymmärrettävää.

1 | Myyntiviesti ei ole selkeä.

Markkinoinnin ja myynnin välillä on selvä ero. Markkinoinnin tehtävänä on herättää mielenkiintoa sinua, yritystäsi ja tuotteitasi kohtaan. Myynnin tehtävänä on saada asiakkaat ostamaan. Älä siis keskity myyntisivulla markkinointiin vaan myymiseen.

Kun markkinointi on tehty oikein ja pitkäjänteisesti, myyntisivun tehtävänä on vain klousata kauppa. Siinä ei tarvitse käyttää mitään kikka kolmosia, kliseisiä mainoslauseita eikä manipuloivaa tyyliä.

Myyntiviestin on oltava niin selkeä, että jos 13-vuotias sen lukee, hän ymmärtää heti, mitä myydään.

Kuinka korjaat tämän?

Luo tuotteelle USP ja muodosta siitä myyntiviesti.

2 | Hintaa pimitetään

Jopa 90 % asiakkaista inhoaa sitä, ettei myyntisivulla ole hintaa näkyvissä. Tämä myös aiheuttaa sen, että ihmiset klikkaavat itsensä kassalle mutta jättävät sen jälkeen oston tekemättä. Tämä vääristää tilastoja, jolloin päätöksenteko vaikeutuu.

Jos pelkäät, että ihmiset eivät osta tuotetta, koska hinta on esitetty etusivulla, ongelma ei ole hinta tai sen suuruus. Ongelma on se, ettet vielä osaa kertoa tuotteesta siten, että hinta menettää merkityksensä. Kun asiakas ymmärtää miten paljon apua hän saa tuotteesi avulla, ei ole merkitystä onko tuotteen hinta 100 € vai 5000 €. Jos asiakas sen haluaa, hän etsii rahat ja ostaa.

Miten korjaat tämän?

Lisää hinta jokaisen painikkeen alapuolelle selkeästi.

3 | Toimintakehoitteen kanssa kikkaillaan

Toimintakehoitteen ainoa tehtävä on vain saada asiakas toimimaan, eli painamaan painiketta ja siirtymään kassalle. Toimintakehoitteen tekstin tulee olla johdonmukainen ja yksinkertainen, jotta toiminto on miellyttävä tehdä.

Toimintakehoitteet, joissa puhutaan asiakkaan suulla (esim: ”Kyllä! Haluan säästää rahaa ja vaurastua”) toimivat hieman huonommin kuin ne, joissa asiakasta kehoitetaan toimimaan. Kun myyntisivulla puhutaan ”minulta sinulle” eli yrittäjältä asiakkaalle, yhtäkkiä asiakas joutuukin kääntämään katseen itseensä ja ”puhumaan omalla suullaan”.

Sinun tehtävänä on johdattaa asiakas kädestä pitäen koko ostoprosessin läpi. Siksi myös toimintakehoitteiden tekstin tulee olla ”minulta sinulle”.

Miten korjaat tämän?

Olen jo vuosia opettanut, että ”aloita tästä” on yksi parhaista keinoista saada asiakkaat toimimaan:

  • Aloita painonpudotus klikkaamalla tästä
  • Aloita lempeä jooga selän hyvinvoinnille klikkaamalla tästä
5 turhaa virhettä myyntisivulla

4 | Tunnetaso vaihtelee myyntisivun tekstissä

Tässä kohtaa voi tulla eteen kaksi ongelmaa:

  1. Aloitat korostamaan negatiivisuutta ja pehmennät tyyliä mitä pidemmälle myyntisivu etenee
  2. Tai käytät aggressiivista lähestymistapaa mutta korostat olevasi lempeä valmentaja

Se tyyli, joka on sinulle luontevin, tulee näkyä ja kuulua myyntisivulla. Voit yrittää käyttää copywritingin kikka kolmosia mutta jos niiden tyyli eroaa sinun omasta tyylistä paljon, tuloksena on sillisalaattimainen myyntiteksti, joka ei innosta ostamaan.

Pahinta mitä voit tehdä oman myyntisivusi kanssa on, että kun asiakkaat kohtaavat sinut ensimmäisen kerran, he joutuvat sanomaan, ettei mielikuva sinusta vastaa ollenkaan sitä, mitä ovat lukeneet. Ne ihmiset, joihin sinun tyylisi vetoaa, tulevat kyllä asiakkaiksi. Vain sinä voit olla sinä.

Miten korjaat tämän?

Määrittele oma Tone of Voice ja muokkaa myyntiteksti sopimaan sitä. Pidä huoli, että sama tyyli näkyy myös yritysblogissa, uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa.

5 | Teksti on liian tylsää

Ihmiset eivät halua informaatiota. He haluavat nähdä, millaisen muutoksen sinun tuotteesi tai palvelusi saa aikaan. Kuiva myyntiteksti saa ihmiset nukahtamaan. Ja usko pois, olen tehnyt tämän virheen todella monta kertaa. Jos olet koskaan ajatellut, että et jaksa lukea pitkiä myyntisivuja, syy on todennäköisesti siinä, että myyntisivu on liian tylsä. Mutta miten tylsyys voitetaan?

Tarinoilla.

Miten korjaat tämän?

Lisää myyntisivulle sopivia pieniä tarinoita sinne tänne.

Voin luvata, että olen tehnyt joka ikisen näistä virheistä ja virheiden määrä on omalla kohdallani paljon pidempikin. Onneksi sinun ei tarvitse tehdä samoja virheitä kuin minä ja mielelläni jaan näitä sinulle, jotta voit kiertää nämä turhat sudenkuopat.

Nyt tiedät 5 turhaa virhettä myyntisivulla (ja miten korjaat ne nopeasti). Millaisia ajatuksia tämä postaus sinussa herättää?

Psst…. Pinnaa postaus Pinterestiin

5 turhaa virhettä myyntisivulla
Julkaistu kategoriassa: